Alva Myrdal - skräck och ikon

Inlägg #1: Postat: 2002-04-28 16:13:00
Monica Bodling
Javisst, ingo, trots det blev hon Nobelpristagare. Antagligen var hon känslomässigt störd och saknade empati och hon hade ingen som helst förmåga att umgås med barn. Normalt familjeliv var henne helt främmande. Och hon har fått bestämma inriktningen på sossarnas familjepolitik.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-28 16:58:00
Arnold
Ingo, du borde nog inte basera dina åsikter om Alva Myrdal på det du läser här. Läs på istället och bilda dig en egen uppfattning, den här texten är skriven av någon aom avskyr den kvinnan och alla andra kvinnor som kallar sig feminister. "Fakta" framlagt på ett j-t subjektivt sätt, helt enkelt.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-28 19:01:00
anna
hjälp! "känslomässigt störd och saknade empati". jojo. så har det alltid hetat när kvinnor tänker själva. monica bodling, du skrämmer mig verkligen.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-28 20:39:00
Monica Bodling
Alvas barn skrev böcker om sin barndom. Därför finns det ganska bra dokumentation på att Alva var en sällsynt misslyckad mor. Om du skräms av mig... då bör du akta dig för personer som Alva Myrdal.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-28 20:46:00
Monica Bodling
Du, Arnold, vitsen med citat är ju just att man inte hittar på dem själv! Alltså: Det är Alvas ord, inte mina. Det som är mitt har jag markerat som mina tolkningar. Så var det med det, Arnold.
Laddar...