Sveriges unga cashelit

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-04-28 21:58:00
Sandrah
Ingen av dessa ungar har pengar. Porschen var leasad för dagen, varken Christian R lr Christian har pengar och inte Anna heller. Märkte du inte att allt filmmaterial användes minst 3 ggr i filmen, då de inte hade nått?. De med pengar pratar INTE med TV, än medverkar ännu mindre i en dokumentär. Helt sjukt fördomsfullt att dra slutsatser om en grupp människor utifrån några individers korkade uttalanden. Dessutom, vill du ens verka trovärdig så försök att inte vinkla så förbannat!
Inlägg #22: Postat: 2002-04-28 22:03:00
Sandrah
Har du missat att vi lever i en marknadsekonomi? Om folk skulle hålla på sina pengar "i respekt" för de som tjänar mindre skulle dessa stackars "arbetare" inte ha något jobb att gå till! Dessutom så tror jag sjuksköterskan sk*ter i om nån shoppar för 15000 så länge det inte dras från hennes lön. Sluta vara så grinig och tjata om respektlöshet och tjäna dina egna pengar. För du är väl ändå inte så naiv att du tror att de med pengar trollat fram dem ur tomma luften kanske?
Inlägg #23: Postat: 2002-04-28 22:03:00
Sandrah
Har du missat att vi lever i en marknadsekonomi? Om folk skulle hålla på sina pengar "i respekt" för de som tjänar mindre skulle dessa stackars "arbetare" inte ha något jobb att gå till! Dessutom så tror jag sjuksköterskan sk*ter i om nån shoppar för 15000 så länge det inte dras från hennes lön. Sluta vara så grinig och tjata om respektlöshet och tjäna dina egna pengar. För du är väl ändå inte så naiv att du tror att de med pengar trollat fram dem ur tomma luften kanske?
Inlägg #24: Postat: 2002-04-29 15:19:00
Jonathan James
Tyvärr så är det så att alla människor inte kan ha lika mycket pengar och leva på lika villkor. Wake up and smell the coffee..
Allting är relativt, är inte du lyckligt lottad jämfört med alla människor i U-länder? Hur mycket pengar skänker du, hur mycket omtanke skänker du till dessa? Bara en fråga..
Inlägg #25: Postat: 2002-04-29 17:47:00
jarmo pistol
Bra! Jag applåderar och skrattar högt varje gång jag läser att nån blivit rånad på sin fula bmw i skithålet östermalm. Haha, om jag behöver nåt så åker jag bara dit och hämtar det. Ni får fixa det hur ni vill, marknadsekonomi eller trolleri, jag skiter i vilket. Och när tillslut alla rika idioter står där och gråter och jag bara skrattar så kanske de kan ta tag i sina liv och fixa lite mer åt mig, jo det tror jag. /jp
Inlägg #26: Postat: 2002-04-30 09:47:00
Anna Li
Det du beskriver har mycket litet med arbetarklass kontra andra klasser att göra. Jag är inte arbetarklass och inte ngn brat heller. Det måste finnas extremt få sådana människor och de som borde skämmas allra mest är deras föräldrar som gett dem en så konstig verklighetsuppfattning. Vad de tycker och tänker påverkar knappast politiken i någon större utsräckning. Du borde nog inrikta dig på mer representatvia grupper om du vill framhålla klassperspektivet.
Inlägg #27: Postat: 2002-04-30 11:13:00
Daniel
Om jag fick välja på att göra alla brats arvslösa för att dom "saknar perspektiv" eller inte "vet hur det är att leva på gränsen" alternativt fick möjlighet att ge medelklasstillhöriga robinsson-emma mediaförbud för all framtid för att inte fördumma det svenska folket fullständigt så blir ju valet enkelt... bratsen är helt enkelt oviktiga.
Inlägg #28: Postat: 2002-04-30 13:51:00
Dexter Sinister
Det är inte pengarna som är det största problemet, att brats sätter sprätt på pengar är en naturlig omfördelning och en dåre och hans pengar är snart skilda åt, är ett fint gammalt ordspråk.
Inlägg #29: Postat: 2002-04-30 18:03:00
Von Krantz
Tragiskt att se hur mycket bittra människor det finns i vårt samhälle som är oförmögna att skapa sig ett bättre liv då de är alldeles för upptagna med att föräkta de som redan råkar ha en materiellt bra tillvaro. Om alla arbetare bara skötte sina idiotjobb och höll käften så skulle tillvaron bli bättre för alla. Imorgon, 1:a maj, ska jag sätta mig på Sturehofs uteservering med en flaska champagne och när jag ser de patetsikt röda fanorna ska jag skåla för arbetarklassens slutliga undergång.
Inlägg #30: Postat: 2002-04-30 20:38:00
Charlie
Ett litet inlägg i debatten bara till våra bröder i arbetarklassen. Det vi "brats" framförallt köper för våra pengar är kött. Kvinnor från framför allt de lägre klasserna imponeras tungt av ett par gratis drinkar, en tur i sportbilen eller en visit itill Östermalmsvåningen. Tänk på att när ni arbetarpack gnäller så skrattar vi högt, hela vägen till sängen med era systrar.
Inlägg #31: Postat: 2002-05-01 17:01:00
GX
Föraktet underifrån är värre! Man blir så jävla trött av att det är OK att vara stolt över att vara arbetarklass, och spruta skit på de som har de bättre, men ungdomar från medel- och överklassen, de skall bara hålla käften och ta emot skiten, eller?
Så länge arbetarna och arbetarkulturen i samhället föraktar de rika kommer det finnas förakt åt andra hållet!
Inlägg #32: Postat: 2002-05-02 09:22:00
C-J
Har du över huvud taget sett dokumentären?
Förövrigt är ju allt på tv3 sant o riktigt... Anna Dabrowski är jätteförmögen, Killarna kommer ju verkligen från Lidingö men det kom du ju på själv, snubben köper ju säkert kläder för 15000/mån på sin dj-lön. Gör research. Skriv sedan.
Inlägg #33: Postat: 2002-05-02 12:45:00
enna
jättebra artikel... jag såg dokumentären, men har även hört på annat håll hur det ligger till. anna dabrowski har då inga perspektiv på tillvaron...
Inlägg #34: Postat: 2002-05-03 12:56:00
Kristina
Va fan, kom hit med ett knippe "brats" till norrland så ska jag visa hur man "köttar" loss. Ut i skogen en vecka! Överlev!. Få lite perspektiv" Det skulle vara en fröjd för ögat att se! Hahaha. :
Inlägg #35: Postat: 2002-05-06 10:16:00
empati
6 av jordens befolkning äger 59 av tillgångarna. Det är ju fördjävligt. Hur kan man tycka att det är viktigt att lägga ut 15-20 000 på KLÄDER per månad? Hur kan man tycka att man liksom är värd det? Det är så äckligt. För i helvete, det är ju helt galet och man pratar om den svenska avundsjukan och allt. Jag är inte avundsjuk på den som tex lägger ut så mycket pengar på kläder, det är ju synd om det stackars rika folket för de verkar ju helt förvridna.
Inlägg #36: Postat: 2002-05-07 18:11:00
gisela
hur mycket pengar de har känns helt ointressant - det är attityden, grejen att tro att man är "finare" för att man kommer från en "finare" familj. det äcklar mig så till den grad att jag inte vet var jag ska ta vägen. det finns säkert trevliga brats men de verkar helt ovetandes om omvärlden.
Inlägg #37: Postat: 2002-05-10 00:48:00
martin
börja plugga. tjäna pengar. eller nej förresten. att se till att ens barn får en jättetrygg och bekymmersfri barndom är jävligt ful, inte sant? dom får för fan göra vad fan dom vill med pengarna deras mammor och pappor frivilligt ger dem. och de får säga vad fan dom vill om det, för vi har yttrandefrihet i sverige. dumjävel.
Inlägg #38: Postat: 2002-05-12 01:39:00
Fredrik Brandberg
Största självmålet på länge... Ett tips, rösta på något betongparti som omöjliggör det för enskilda personer att tjäna rikligt med pengar. Fundera inte på konsekvenserna, utan utgå från ditt hjärta och fortsätt hata rika människor som du tror är lyckliga.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...