Sveriges unga cashelit

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-04-26 14:17:00
stefan
Du visar ju prov pâ samma förakt mot dem som du säger att de har mot "den vanliga slitande kvinnan och mannen". Ta tag i din egen situation och sluta vara avundsjuk pâ de som har mer.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-26 14:44:00
Philip
Jag såg inte programmet, Däremot känner jag folk som var med. Och det TV3 samt tittarna inte fattar är att det finns någonting som heter ironi. Något ni arbetare aldrig har fattar, och aldrig kommer att fatta. Blått blod går inte att köpa för pengar. Pengar är inte allt!
Inlägg #3: Postat: 2002-04-26 15:22:00
Jacob
"- Tänk om vi med pengar skulle gå ut och demonstrera, vilket liv det skulle bli, säger hon."

Hahaha
Inlägg #4: Postat: 2002-04-26 15:31:00
Fredrik Jung Abbou
Detta ar skit Hank. Ga igenom allt en gang till o se hur ohallbart mkt av det du vinklar fram ar. Jag plockar isar sadan smorja pa 5 sek.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-26 15:41:00
peter horal
om några pubertala rika idioter vräker ur sig dumheter så är det faktiskt inget större samhällsproblem,eller
Inlägg #6: Postat: 2002-04-26 15:52:00
Johan
Hankins.. det du skriver är avundsjuka. Vem bryr sig om jag blåser en femtiolapp eller femtio loppor på kläder per månad. Vill du förändra din livssitation och tjäna mera, gör det! Det är inte svårt.
Inlägg #7: Postat: 2002-04-26 15:57:00
Emil
Det är väl inte värre än att en svensk underbetald undersköterska kan bränna like mycket varje månad på ciggaretter, som en fattig afrikansk familj behöver för sin överlevnad. Snacka om perspektiv....
Inlägg #8: Postat: 2002-04-26 16:40:00
Johan Rydén
Jag såg dokumentären och jag håller med dig. Bratsen har inte den blekaste om hur det är att leva på gränsen.
Inlägg #9: Postat: 2002-04-26 18:13:00
Erik Åkerlund
På vilket sätt "roffar de åt sig" som du skriver? Inga exempel i texten...dåligt att generalisera så där...luktar lite avundsjuka trots allt.
Inlägg #10: Postat: 2002-04-26 22:02:00
Mia
Det är ju deras pengar, så det får väl spendera dem hur de vill, utan att det ska komma en massa "moraltanter" och tala om hur de ska använda sina pengar... Det luktar avundsjuka lång väg!! Tycker inte du att det är alla människors rättighet att själva bestämma vad deras pengar ska gå till? Men du gör väl som alla andra sossar, inskränkter på den enskilda människans frihet... // Arbeterunge, men för frihet och mot avundsjuka
Inlägg #11: Postat: 2002-04-27 00:41:00
Hugo Barklund
Välkommen i racet! Livets paketresa skapas av dig, du kan - om du är flitig - lämna över lite til dina barn. Som i sin tur - om de är flitiga - lämna över lite till sina, osv. Gnäll inte på dem som startade för några generationer sedan, du är bara avundsjuk! Mvh / Hugo medelklass - född av arbetarföräldrar som jobbar sten hårt!
Inlägg #12: Postat: 2002-04-27 01:44:00
Henrik Hermansson
Avskaffa ekonomiska arv? Idén är inte någon vulgär marxism, utan kommer från överklassen i USA som vill att deras barn ska får tjäna sina pengar själva. Mest tragiskt är det där packet som i princip blir placerade på fina skolor av sina föräldrar, ärver ett företag och undrar varför inte alla "tar tag i det."
Inlägg #13: Postat: 2002-04-27 05:15:00
Lars
Korkade människor finns i alla samhällsklasser, men att döma av reaktionerna på tv3-dokumentären är det extra provocerande när någon är både rik och dum. Men, glöm inte att de här ungdomarna fyller en viktig funktion, de ger oss något att hata.
Inlägg #14: Postat: 2002-04-27 10:30:00
Laban
Man ser tydligt att "bratsen" ser din text som något slags hot. Bratsens högmod visar sig glasklart i kommentarerna.
Inlägg #15: Postat: 2002-04-27 16:47:00
jonny
Problemet grundar sig i att överklassen inte har någon verklig kultur att identifiera sig med. Därför tror jag snarare att det är dom som är avundsjuka på de med mindre pengar. Jag menar livet måste kännas så jävla tomt när man aldrig behöver kämpa för något. De kommer aldrig att få uppleva den otroligt starka adrenalinkicken som det innebär att se Thåström
Inlägg #16: Postat: 2002-04-27 17:35:00
Isa W.
Glömmer vi inte något här? Majoriteten av Sveriges befolkning tillhör medelklassen, inte arbetarklass och inte överklass. Visst lever vi i ett klassamhälle, och visst har vi olika förutsättningar i livet. Men i vårt mycket rika land har ändå de allra flesta möjlighet att påverka sin livssituation, mer eller mindre. Såg programmet, skrattade gott. Det utmärkande för de intervjuade var deras ungdomliga självfixering, inte pengarna som man inte ens fick veta om de hade.
Inlägg #17: Postat: 2002-04-27 19:01:00
Aston
Jag tycker själv att jag har ganska bra insikt i dessa kretsar uppväxt i dem och programmets enda verkliga syft var att provocera. Bilden som förmedlades var pinsam. De som eventuellt har pengar skull aldrig uttrycka sig på det där sättet utan visa mer respekt.
Inlägg #18: Postat: 2002-04-28 00:34:00
xx
jag har sett båda sidorna av dessa "brats" och kan väl egentligen bara hålla med. varje vår festar lundsberg-barnen på ett hotell i närheten och varje år beter de sig lika illa. har varit på fester med dessa ungdomar på hemmaplan och tyvärr, det är stor skillnad. skrämmande tycker jag.
Inlägg #19: Postat: 2002-04-28 09:38:00
gustav almestad
att diskutera bratsens förakt och människosyn är fullständigt ointressant och ganska äckligt. fundera över vad det är som gör att de har så mycket pengar att bränna istället. arvsrätten någon?
Inlägg #20: Postat: 2002-04-28 17:48:00
JoeHill
Michael Douglas förklarar allt i Wall Street:

Gekko: The richest one percent of this country owns half our countrys wealth, five trillion dollars. One third of that comes from hard work, two
thirds comes from inheritance, interest on interest accumulating to widows and idiot sons and what I do, stock and real estate speculation. Its
bullshit. You got ninety percent of the American public out there with little or no net worth. I create nothing. I own.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...