|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-25 17:07:00
|
|
Q |
Ett samhälle som konserverar könsrollerna är ju knappast ett idealt samhälle. Sedan att påstå att feminister är ute efter att få det så jämlikt att kvinnorna inte får gå in till och ta hand om sina barn... Eh, ja du, jag fattar inte ens att jag fortfarande orkar argumentera mot dig... Suck, nä nu ska jag dra ut på stan och skandera otäcka feministiska slagord! Bu!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-25 22:46:00
|
|
Monica Bodling |
Vakna upp från Utopia, var det ja... Det gäller även den svenska feminismen, Q!
Alva Myrdahl var väl en av den svenska feminismens idéskapare? Jämför gärna hennes ideal-samhälle med kibbutzens ideal!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-25 23:32:00
|
|
Petter |
Paret Myrdahl var idioter som inte behöver tas på allvar..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-25 23:42:00
|
|
Monica Bodling |
Sossarna tar dem på fullt allvar och det är sossarna som styr, så...?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-26 00:19:00
|
|
gustav almestad |
att sossarna styr har väl ändå inget att göra med vad feminister i sverige vill? ej heller någon kibbutz.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-28 11:25:00
|
|
Monica Bodling |
S-kvinnorna är väl Sveriges ledande feminister. De har fått forma sossarnas familjepolitk helt efter Alva Myrdals principer. Hennes principer stämmer med kibbutzens. Har du något som motbevisar detta?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-30 20:32:00
|
|
elin |
vilka är hennes principer? kan du ge dem till mig klart och tydligt utan att färga dem? och hur vet du att det kommer från just henne och inte från resten av partiet?
nej, sveriges ledande feminister är samtliga partimedlemmar av samtliga partier. de är feminister och de leder. ledande feminister. du verkar helt ovetande om det faktum att dagis är nödvändigt i ett samhälle som jobbar i corporationer och offentlig sektor istället för jordbruk.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-30 20:34:00
|
|
elin |
det beror inte på feministerna, utan på vår samhällsform. visst: feministerna fick ut kvinnorna på arbetsmarknaden, men det betyder inte att kvinnorna inte har arbetat. det betyder inte heller att barnen har varit hemma under sina mödrars vingar.
|
| |