elin |
hej. jag skrev en artikel om det "till alla mobbade" tror jag den heter
det är inte klart att man orkar med det, men om du inte räcker ut din hand så kommer ingen att ta den. vet några andra än mobbarna om att du är mobbad? du måste se till detta själv, tyvärr. det är inte lätt men det är tyvärr ett måste.
|
mobbad |
uppgifterna som nämns i denna texten om de som väljer att ta livet av sej, stämmer på ett ungefär vad min psykolog sagt. Hon har inte sagt det rent ut men jag har fått brochyrer om vuxenmobbning. Jag har sträckt ut min hand, men har det hjälpt mej, nej! Jag går och pratar med läkare, har det hjälpt? vet inte ännu, men tankarna som kommer i mitt huvud är att jag inte är någon. Frågan om det är mitt fel har också dykt upp. vad mer kan jag säja? Förr var jag stark, det är borta nu.
|
elin |
uppgifterna stämmer säkert alldeles utmärk. jag visste inte att det fanns tvivel.
det är bra att du har försökt. ibland har man människor som automatiskt tar en till sig, men det är inte alltid så. själv så går jag hos en psykiater men det är inte ett riktigt förhållande, du vet. man måste ha åtminstonde någon, måste lita på åtminstonde någon.
|