Till alla mobbade

Inlägg #1: Postat: 2002-04-25 14:13:00
Greger
Det spelar ingen roll hur "svag" mentalt den utsatte är. Han/hon ska andå behandlas med respekt.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-25 14:23:00
elin
låt mig göra någonting klart: när jag titlar mig själv som mobbare är det inte formellt på något sätt. jag menar på mobbaren som finns i oss alla. om du läser "sluta mobba mobbarna" så förstår du vad jag menar. jag har inte dåligt samvete för någonting.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-25 14:27:00
elin
min artikel uppmuntrar människor till förändring. om DU vill ha förändring måste DU ta initiativet. vissa klarar inte av det, men jag förstår inte hur det skadar att påpeka detta faktum. en mobbad kan göra saker för att förbättra sin situation, det betyder inte att det är ens eget fel att man är mobbad. du har helt fel: det jag skriver är belyst av mina egna erfarenheter som mobbad.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-25 17:28:00
Carola
Den mobbade vet oftast mycket väl vad han el. hon egentligen ska göra. Men att sen göra det är en helt annan femma. Den person jag pratar om vet mycket väl sin situation och hur hon SKA göra, men nej, hon klarar det inte, orkar inte, krafterna är puts väck, tyvärr. Hon har läst din artikel, och hon ser den som "det är lätt att säga hur man ska göra". Hon tror inte på sitt egenvärde, fast hon vet tvärtom när man pratar med henne. Så det är jobbigt och svårt.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-25 20:09:00
elin
det har jag absolut inte förnekat. det är lätt att säga vad man ska göra. det betyder inte att man är arrogant som säger vad man ska göra. jag fattar att det inte går. fast en sak har hon gjort: vänt sig till de som älskar henne, inte sant? det var i alla fall intrycket jag fick.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-26 09:05:00
Carola
Morrn. Ja, hon har berättat för sina vänner och sin familj. Hon menar inte heller att man är arrogant för att någon talar om hur det hela ska försöka lösas, det är bara hennes tanke att det är så jobbigt. Hon har många vänner och en stor familj som älskar henne och nu gör vad vi kan, men det är också svårt. Men vi finns med henne o hon vet det.
Inlägg #7: Postat: 2002-04-26 16:35:00
elin
det tror jag inte att hon gör. det är i alla fall någonting som jag har haft svårt för. när man inte tror på sig själv kan man inte tro på att andra tycker om en. i hjärtat, om du fattar.
Laddar...