Inlägg #1: Postat: 2002-04-24 15:22:00
|
Anna |
Ja, vem är jag att döma? Jag drar bara mina slutsatser efter människors enkla beteenden, så är det.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-24 15:45:00
|
Jesper N |
Människors beteenden är bara enkla om man ser till ytan. Dina slutsatser förefaller ytliga på ett sätt som får mig att tro att du är 16 år gammal och just har upptäckt att det finns något under din egen yta, men inte dragit slutsatsen att om du har ett djup så är det troligt att även andra har det.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-24 16:36:00
|
Greger |
Jesper N de flesta bedömningar om inte alla är subjektiva. Vad är problemet?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-24 19:32:00
|
Olov |
Vadå? Jag är ytlig. Det är inte kul alla gånger men hellre det än att diskutera sarte med varenda människa man möter. Dom man inte har utbyte av är det bara att nonchalera.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-24 21:26:00
|
Anna Li |
Jesper har en poäng. Alla människor har förstås ett djup. Sedan är det olika hur mkt tillgång man har till sitt djup och hur mkt man vågar utforska det. Det rimmar illa att påstå att man är intresserad av människor och sedan döma ut dem för att vara ytliga. I så fall är man bara intresserad av människor som kan formulera sina tankar och uttrycka sig djupt. Det är väl egentligen mer utmanande att hitta djup hos dem som inte själva kan verbalisera sig.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-25 13:44:00
|
Uno |
Jag tycker det rimmar alldeles utmärkt. "ytliga" människor verkar alltid rädda för att visa vem dom är.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-26 12:59:00
|
Anna Li |
Självfallet bär alla människor på något. Men det är inte alla som utnyttjar och lär av det, utvecklar sig. Jag har inte så mycket utbyte av de som fastnat på det ytliga stadiet, men jag betraktar gärna och försöker analysera dem och deras ytliga beteenden. Jag vet, jag är lättroad.. ;
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-26 13:02:00
|
anna hahne |
Anna Li: sorry. Det var meningen att jag skulle skriva TILL dig ovanför här. Inte sno ditt namn. Är lite tankspridd. Det var jag som skrev inlägget ovanför. /MVH Anna
|
|