Den där jävla Stakka Bo

Inlägg #1: Postat: 2002-04-22 14:58:00
Rebecka
Tur att inte alla vill vara trendiga... Allt som har med mode o trender att göra är en enda stor röra och såna som jag som inte är så där superintresserade skulle aldrig orka hålla reda på ens en bråkdel av utbudet... Visst har du rätt i att folk har bättre koll på nya skivor än varför saker och ting är som de är i Mellanöstern..
Inlägg #2: Postat: 2002-04-22 14:58:00
Rebecka
Tur att inte alla vill vara trendiga... Allt som har med mode o trender att göra är en enda stor röra och såna som jag som inte är så där superintresserade skulle aldrig orka hålla reda på ens en bråkdel av utbudet... Visst har du rätt i att folk har bättre koll på nya skivor än varför saker och ting är som de är i Mellanöstern..
Inlägg #3: Postat: 2002-04-22 15:35:00
jk
Det finns en kulturteori om periferi-centrum-periferi. Dvs hipp modeskapare åker till en omöjlig utpost i något bortglömt afrikanskt land. Inspireras och åker sen till Paris och skapar hippa kläder. Fårskocken världen över påverkas sedan i sitt klädesval av den hippa modeskaparen. På så sätt sprids kulturella "symboliska former" från utpost till kulturell knutpunkt för att sedan spridas utåt igen.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-22 15:47:00
Mikael V
Ute - alltid inne! Känns som om målet alltid bör vara att "vara sig själv", och inte "hipp". Men det är lätt att säga, svårt att leva.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-22 16:30:00
Daniel Milton
Du har så rätt och även om man tror sig stå emot och gå sin egen väg så åker man dit då och då i allafall. Man får aldrig sluta vara nyfiken och det är alltid bra att ifrågasätta allt!
Inlägg #6: Postat: 2002-04-22 17:22:00
Oskar S
Aj, aj.......
Jag är en litteraturvetare som försöker komma in på Beckmans.
Du vill inte ens VETA mina idéer till arbetsprover.
I stort sett är reklam ett primitivt, visuellt medium. Det är en jäkla omställning att anpassa sig till.
Tur att jag har en omvärld som förkastar mina flippade idéer nära inpå. De vill tvinga mig till att syssla med design! Jag HATAR design!!!
Inlägg #7: Postat: 2002-04-22 17:25:00
Christopher
Schyst text!
Inlägg #8: Postat: 2002-04-22 17:27:00
Oskar S
Stakka Bos mjölkreklam är en käpphäst. Den ska jag alltså nu försöka komma på ett alternativ till som antagningsprov. Lycka till liksom.

Jag hade en idé om bävrar som tappade tänder pga kalciumbrist men den sågs inte med blida ögon.
Oskar: "Men bävrarna skulle inte vara tecknade, de skulle vara dataanimerade som i Shreck. Det är coola bävrar". Särskilt om Nicole Kidman och Russell Crowe skulle gå med på att dubba dem...
Inlägg #9: Postat: 2002-04-22 22:19:00
Kajsa Kallio
Det handlar om tillgänglighet. Eller snarare otillgänglighet. För så länge något är få förunnat är det hippt och coolt men när det når den stora massan via H&M och andra folkliga kanaler, då är det kört. Det finns olika grader i helvetet, men ska du vara riktigt inne så ska du vara ett halvår, ett år före de flesta andra dock inte först, eftersom det kan verka lite suspekt.
Inlägg #10: Postat: 2002-04-22 22:20:00
Kajsa Kallio
Förövrigt håller jag med Mikael V och tycker dessutom att texten är jäkligt bra :D
Inlägg #11: Postat: 2002-04-23 14:14:00
Florence
hahaha vilken jävla AHA-upplevelse. ..visst är det kul att tänka ut hur allt bakom fungerar.......tänk att tjäna pengar på det sen...vilken grej..Jag hade :Om plånboken själv får bestämma!! innan kattmat och annat använde sig av det greppet funderar på att studera -copywrigt-reklam i Gbg...Älskar att hata reklam!!!!Argh /mvh Florence
Inlägg #12: Postat: 2002-04-24 16:58:00
Niklas J
Mycket av svaret varför den typen av människor lyckas är att de redan tidigt vågar eller tvingas vara utanför. Redan som barn är vi ängsliga över att inte vara som alla andra, men några är udda och tänker, eller tvingas tänka, annurlunda. Det gäller nu inte bara reklam. Kolla in Bill Gates. Råtönten som var en kuf och drog sig undan, och skapade sisådär 1000 miljarder för sig själv. På sina egna idéer. Eller som nån sa om Broadway: "Det hade inte varit detsamma utan judarna och bögarna".
Inlägg #13: Postat: 2002-04-25 15:27:00
Holken
bra skrivet men det om atombomben var en ganska idiotisk paralell
alla utom kanske 0,01 skulle veta det inom 1 vecka
Inlägg #14: Postat: 2002-04-25 22:52:00
jane doe
reklam är helt enkelt skit-kul ! just nu är jag förälskad i en reklam snutt för en bil, man sjunger zumzumzum, medryckande låt, och visar bilder på fartiga saker, jag nynnar den hela dagarna just nu.
min man hade migrän och jag masserade hans nacke, han skojade om at han fick telepatisk kontakt med mej och sa:zumzumzum :
kan man banda reklam och byta rullar med varandra ?
Inlägg #15: Postat: 2002-04-25 22:58:00
jane doe
nu väckte din text en gammal coca cola jingel långt bak i mitt minne, singel 70 tal, things go better with coca cola things go better with coke, tänk om man finge jobba med reklam ! fast det har man ju ingen utbildning för, bara en massa jävla ideer,,
Inlägg #16: Postat: 2002-05-07 12:58:00
andreas
duh
Laddar...