Vi som inte skulle köpa Volvo

Inlägg #1: Postat: 2002-04-22 09:52:00
forts
Inte vilken javla musik man lyssnar pa eller om man vagrar bo i villa pa landet. Du far se sen Modiri, ha nu sa kul pa alla studentfester istallet! Jag ar avundsjuk som fan pa dig o min lillebrorsa som har en sa grymt roliug manad framfor er!
Inlägg #2: Postat: 2002-04-22 10:30:00
David
För en del är det nog så men jag tror faktiskt att författaren har rätt i att dom flesta bara slutar bry sig.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-22 10:46:00
Fredrik Jung Abbou
Du far se sen. Du pratar om en aldersgrupp dar jag befinner mig sa aven om jag inte kanner alla 20-25 aringar i hela Sverige tror jag mig ha battre koll an er pa om folk bryr sig mer eller mindre an sma sketna arga fjortisar. Man vill andra mer nar man blir aldre man fattar bara lite mer an fjortisarna att man maste arbeta for det pa andra satt.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-22 10:48:00
navid
det är en känsla jag har abbou, det känns som att man blir mer och mer passiv ju äldre man blir. kanske bryr man sig på ett annat sätt, kanske upptäcker man ord som kompromiss och lagom men någonting är det. glöden är inte där lika i helvete och fan som innan. jag har redan börjat känna det.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-22 12:43:00
Rebecka
Fjortisar? Hmm något nedvärderadande tycker jag, om ungdomars engagemang, varför denna stereotypa bild kämpande människor? som att man först bryr sig för att det är trendigt o att man är rebellisk o "fjortis" o sedan växer upp och inser hur lätt det är att vara bekväm? eller? Tycker denna texten är alldeles för generaliserande...
Inlägg #6: Postat: 2002-04-22 12:46:00
Rebecka
I så fall hellre kämpande hennafärgad vegan även om jag nu inte är det än 30-åring med volvo som slutat bry sig. De flesta som är lite äldre skaffar familj o då förstår jag om man inte kan ägna nätterna åt affischering...
Inlägg #7: Postat: 2002-04-22 23:23:00
Fredrik Jung Abbou
Du ar inne pa ngt jag verkligen kanner oxo som skulle kunna vara vad du sager med med modifikation. ex: Men slutar inte kampa for att man blir aldre men man blir bade lite mer realist, lite mer cynisk och errad. Jag kanner sjalv att jag borjar tappa lite av min "klattra upp o plocka ned manen" ideologi som jag alltid haft innuti mig. Lite We are Invinsible kanslan! jag vill sa javla garna ha den kvar!
Laddar...