|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-20 19:30:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Later som ett ganska rimligt svar tycker jag. Vad hade din van raknat med? Att de pga hennes forslag skulle andra systemet sa att en halv miljon mammor som ar hemma far en halvtidslon gratis i "ett par ar" for att vara hemma med barnen. Det kanns inte som ngt litet beslut som de branner av pa LO pa en vecka av ett brev tror jag om det ens ar den ratta losningen. Vad gor din vanninas man for att underlatta for din vaninna?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-20 21:52:00
|
|
tobias |
jag tycker du eller din väninna resonerar ganska själviskt, men vill kalla det för frihet och valfrihet, men dels tror jag barnen drabbas av flera års isolering i hemmet och dels tror jag mamman eller pappan själv skulle ha svårt att komma tillbaka till arbetslivet om de varit borta från det i flera år. och framförallt tror jag alla vill vara hemma med sina barn och det skulle kunna drabba samhället i fråga om utebliven arbetskraft.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-21 10:56:00
|
|
katarina |
varför skulle en facklig organisation engagera sig för att folk inte ska jobba??
Nej bättre arbetsförhållanden så att folk inte behöver slita ut sig och bättre barnomsorg.Lösningen på stressiga slitiga jobb är väl inte att slippa gå dit??Hur solidariskt är det, med de som trots allt måste göra de jobben?
|
| |