|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-19 14:48:00
|
|
Carola |
Ja, flockdjur är vi och hackkycklingar finns det, så varför inte. Kan vara en av anledningarna. Men sen finns det säkerligen en hel del annat bakom och jag skulle tro att det skiljer sig från mobbare till mobbare. Men det är fruktansvärt! Mvh Carola
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-20 04:19:00
|
|
jk |
Att det finns en hackkyckling i en grupp tyder på att gruppen är instabil. Naturen är hård men vi människor kan styra över vår "natur" det vill säga samhället. Djur har inte lika stora valmöjligheter som människor. Tänk på det.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-20 07:37:00
|
|
Carola |
JK: Visst är det så. Men hackkycklingar finns det. Det jag funderar på är i vilken ände man ska börja för att få det rätt. Om vuxna som borde veta bättre, men inte gör tar sitt förnuft tillfånga och gör rätt, då har kanske barn en annan utgångspunkt. Sen är det dubbelmoralen som också faller in. Att vuxna mobbar, samtidigt som de tycker att det är fruktansvärt att barn gör samma sak, där reagerar jag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-20 13:13:00
|
|
Jonas |
Visst kan det tyda på att gruppen är instabil av olika skäl, men i dagens pressade samhälle överfulla klassrum, stressiga arbetsplatser så är det nog inte ovanligt med instabila grupper. Och även om vi människor har förmågor som djur saknar insikt, valmöjligheter, osv så fungerar vi skrämmande likt djuren när det kommer till kritan.
|
| |