|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-19 11:31:00
|
|
Lena V |
Vad jag personligen tycker om Emma och Robban är inte intressant i det här sammanhanget. Måste dock säga att det är legalt att även skriva om saker man tycker är skit, synd eller ej.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-19 11:40:00
|
|
Juanita |
Nja, det är väldigt tydligt i din text att du inte gillar de och då förstår jag inte varför man väljer att skriva om det? Om du tycker att det är synd att tidningarna tar upp det kan du bara ignorera det, så försvinner de.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-19 11:47:00
|
|
Lena V |
Haaaahahahha ursäkta Juanita, men nu är du ute och cyklar. Inget försvinner för att det ignoreras och jag skriver även om saker jag inte gillar. Det kallas att vara kritisk. Jag drar poängen igen; Tidningarna skulle inte löpa med en barendeltagare som slagit foten, om det inte sålde. Det säljer för att det finns köpare. Jag kan bara beklaga att intresset för såpadeltagare är större än intresset för den problematik Sverige och världen handskas med varje dag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-19 11:49:00
|
|
Lena V |
Och det säger lika mycket om oss konsumenter som det säger om Emma och Robban. Måste kila iväg till jobbet nu, väntar med spänning på hur löpen ser ut idag. Ciao:
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-19 12:18:00
|
|
Juanita |
Tror du att Emma och Robban överlever utan skvallerpress? Det spelar ingen roll om tidningar hånar de eller om de hyllas, så länge det skrivs om de så lever de. Det måste väl du förstå? Varför skulle dokusfolk skilja sig från vanliga kändisar? Det är helt enkelt så att de behöver skvaller för att överleva, sen spelar det ingen roll om det är positivt eller negativt skvaller. Även kristiska texter ger de luft under vingarna.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-19 12:23:00
|
|
Juanita |
Lena: tidningar är vinstintresserade företag, de tänker på profit och de hade knappast skrivit om dessa figurer om det inte hade varit för dig och alla andra som väljer att läsa om strunt. Visst rasism försvinner nog inte bara för att man ignorerar det men dokusfolk försvinner med all säkerhet, jag lovar dig det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-19 12:36:00
|
|
Florence |
Tjejer ni har rätt båda två-på varsitt sätt!! Diplomaten /F
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-19 16:11:00
|
|
Robban |
höhö...kom ner till Rhodos Juanita och du med Lena...höhöhö..ska ge er nåt att diskutera höhöhö...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-04-19 17:47:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
debattpoang Juanita tyvarr Lena. Saker forsvinner visst om de ignoreras,skitfort. Media ar en hoppjerka, media ar profitmaximimering och allt som inte ar hett forsvinner mkt snabbt. Du ser inget program som inte slar forsta terminen produceras en termin till. Jag haller med Juanita ytterligare att inlagg som dessa ar totalt kontraproduktiva i slutet. De hjalper media och dessa program mer an de stjalper
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-04-19 17:47:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
for du hjalper till att sprida de "chockerande" nyheterna vidare sa de skapar storre genomslagskraft. Jag har skrivit detta 1000ggr speciellt till Navid och manga andra. Gillar ni inte dokusapor, ar ni oroliga over dess effekter pa samhallet,sluta se pa dem och sluta for fan att skriva om dem, hoppas att fler gora samma sak sa e de borta nar tillrackligt manga gjort samma sak.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-04-19 17:52:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Citat Lena Svar 3 "Jag kan bara beklaga att intresset för såpadeltagare är större än intresset för den problematik Sverige och världen handskas med varje dag. "
Exakt! Men galler detta da inte aven dig i detta fallet som som lagt mer tid pa sapadeltagare i detta fall med tid du kunde lagt pa pa Sveriges problematik?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-04-19 19:16:00
|
|
joppe |
För fan fredrik du hade ju "Ö" på tangentbordet. låtsas du bo utomlans eller?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-04-19 19:27:00
|
|
Juanita |
Fredrik: jag håller med.
Joppe: Tryck på ¨ och efter det o så får du ett ö.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-04-19 19:29:00
|
|
Juanita |
Det fungerar även med ä och Ä, jag vet inte hur man gör med å, joppe hur skulle turkar och tyskar skriva ut sin märkliga ü:n?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-04-19 19:49:00
|
|
Lena V |
Fredrik; Denna artikel var inte menad som spridning av chokerande nyheter. Detta är ett ifrågasättande av varför vi köper dyngan, för det gör vi. Kontentan är att det med största tydlighet finns ett oändligt behov , så till den grad att kvällspressen sätter löp med fokus på en såpatös som skadat foten. Jag skapade inte såpagenren, men måste väl i rimlighetens namn få anse att det barkat iväg? Och dessutom säga få tycka det högt utan att anklagas för att gå deras ärenden?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-04-19 21:00:00
|
|
Juanita |
Lena: Kalla det vad du vill men du ger de luft under vingarna. Låt folk läsa skiten men var inte med och sprid dyngan så kanse den dör en dag.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-04-19 21:02:00
|
|
Juanita |
Robban: Skulle aldrig sätta mina fötter där. Jag åker inte charter, det är inte min stil.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-04-19 21:59:00
|
|
Lena V |
Juanita; Det är lite naivt av både dig och Fredrik. Jag förstår vart ni vill komma med era ståndpunkter och skulle nog ha hållit mer er en annan gång, men det är större än att det räcker med en tyst demonstration. Var tredje svensk ser såpa och varannan nästan, skiljer bara en tå eller två läser tidningar. Att tiga ihjäl en sådan stor trend är omöjligt.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-04-19 22:13:00
|
|
Juanita |
Lena: Skvaller var poppis redan på romarnas tid, du kommer aldrig att döda det. Det kommer alltid att finnas en grupp som vill göra det lätt för sig, genom att titta på; baren, big brother, robinson och sen läsa om skiten i expressen och aftonbladet. Mitt förslag är att ignorera det.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-04-19 22:22:00
|
|
Lena V |
Ditt förslag är bra, men inte möjligt att anamma då man som jag diskuterar nyheter dagarna i ända. Folk är mer intresserade av Baren-Saras fot än att Le Pen faktiskt kan bli en maktfaktor i Frankrike. Vi kan sitta här på Sourze och låtsas tillhöra kretsen som ignorerar allt skamoröst, men då tillhör vi inte majoriteten.
|
| |