Inlägg #1: Postat: 2002-04-19 10:23:00
|
David |
Har drabbat en person i min närhet nyligen också, det har gått så långt att han har dold bandspelar med sig när han talar med chefen. I detta fall en rektor vilket gör det hela än mer skrämmande att det förekommer inom skolan.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-19 11:08:00
|
Robert G Mehlman |
Jag förstår din ilska, Carola. Ibland blir man helt enkelt förbannad. Vuxna människor kan vara hur j-ä grymma och trångtänkta som helst. De tar ut sitt missnöje och sina besvikelser på andra i god mänsklig anda. Mobbing på arbetsplatser är ett gissel. Hälsningar Robert G Mehlman.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-19 11:13:00
|
Vivi-Ann |
Du har så förbannat rätt i det du skriver. Vuxna säger ibland att barn inte visar någon respekt. Då brukar jag svara att hur ska de kunna det, när vi vuxna inte visar varandra respekt. Har upplevt mobbning av vuxna på nära håll och sett vad som sker. Vi ska inte kasta sten i glashus!!!
Kramar Vivi
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-19 11:24:00
|
Florence |
Hur i helvete kan folk hålla på????Helt otroligt,varför???
Bra att du tar upp sånt här det behövs!!!
Själv fick jag bara en liten våryra igår....men den satte jag sen i halsen när jag såg på dokumentären om stulna barn...fy fan för allt elände
mvh /F
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-19 11:25:00
|
Jonas |
Allt föll på plats när jag för flera år sedan såg en dokumentär om vargar. I en grupp vargar som ju är flockdjur precis som vi människor finns alltid en hackkyckling som blir oerhört illa behandlad. Det fungerar som en ventil för de övriga i gruppen. Den mobbade får alltså lida för gruppens bästa skulle man kunna säga. Jag tror faktiskt att samma mekanismer finns hos oss människor. Visst låter det hemskt, men jag tror att det kan vara så!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-19 11:46:00
|
Beatriz |
Det är så sant det som du skriver om. Det påmminer om ett ordspråk " Gör det som jag säger men gör inte det som jag gör" Tyvärr finns sådana föräldrar och arbetskamrater dubbel moral!!! Och de som drabbas har det svårt att hitta rätt hjälp ens om de orkar att ta itu med det förlorade självkänsla. Un abrazo för en bra artikel!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-20 00:17:00
|
Elin |
Så sant, så sant. De icke vetande och de som tror att de vet bäst. Been there.....Det blev så jobbigt att jag slutade, trots att jag stor trivdes bland barnen jobbade som barnskötare. Vi måste kämpa, alla som vill vågar och kan. Bra ämne! Go o
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-20 00:33:00
|
Mia |
Varför är en väldigt bra fråga. En stor fråga och där man borde börja i rätt ände att lösa problemet, ett problem som är en viktig fråga inför framtiden och våra barn. En bra artikel.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-04-20 14:51:00
|
maria |
Ett ytterst viktigt ämne, angående dagens klimat. Det är kallt bland människorna idag. Alla tycks dock vara så överens om just det, men ändock inträffar detta hela tiden, varje minut, varje sekund. Hur kommer det sej?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-04-20 16:02:00
|
Mikael V |
"Kom fan inte hit och var ANNORLUNDA!" "Då spikar vi upp dig." Mer empati...NU!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-04-22 13:37:00
|
Marita |
helt rätt.
Mobbing är det värsta somf inns och förstör offret ifråga till en sådan grad att ett normalt liv ofta blir svårt att leva... Det är FÖRJÄVLIGT!!!!
Jag vet inte hur man får bukt på detta. Men NÅGOT MÅSTE GÖRAS!
|
|