|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-18 19:45:00
|
|
Kajsa Kallio |
Du hänvisar bara till dig själv när det gäller uppfostran. Lever du själv med barnen? Om du inte gör det så har ju mannen/pappan ett minst lika stort ansvar. För övrigt har jag märkt på mina våra :D barn att de tar lika mycket intryck av hur jag och min man fördelar arbete, vilka åsikter vi har och hur vi diskuterar, som av de saker som jag lär ut till dem genom att säga att: "Så här och så här är det."
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-18 21:16:00
|
|
Jenny N |
Börja på din artikel känns lite sorglig. Tror du inte du kan ha samma innerlighet i relationen med dina söner som du haft med dina eventuella döttrar ? Bara för att man gillar bilar betyder väl inte det att man inte har lika mycket känslor.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-18 22:34:00
|
|
Anna Li |
Du kan väl visa dina killar hur man gör när man bakar och lagar mat och ge dem dina Kitty-böcker. Då får de i allafall möjligheten att bli intresserade. Det viktigaste är väl inte att de gillar vissa saker utan att de får möjlighet att testa på allt. Lär man sig dessutom grundläggande respekt för alla människor så inkluderar det säkert även dem med tjejbaciller - bara man blir lite äldre. Jag är optimist - jag tror att den uppväxande generationen blir mer jämställd än ngnsin tidigare!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-18 23:11:00
|
|
erik dv |
Jag tror inte man kan styra så mycket mer än att vara en bra förebild. Jag förstår inte hur min mamma som är feminist klarade av att vara så överseende. Hon lät mig leka med bilar, pistoler, svär och se på TV. Hon visste att det är en viktig del i utvecklingen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-18 23:29:00
|
|
Bengt |
Du verkar ha en viss humoristisk distans till hela den problematik du beskriver. Det är ett gott tecken, så jag tror att du och din man med gemensamma ansträngningar kommer att lyckas bra med att uppfostra barnen. Hoppas att ni lyckas hålla ihop ert äktenskap, så att pojkarna får en bra manlig förebild.
Lycka till!!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-19 10:56:00
|
|
Neona |
Enligt min mamma går det inte att påverka barnens intressen genom dockor och bilar efter att testa det på mig och min syster. Jag var "flick-flicka" och ville vara prinsessa i rosa och slöja. Min mamma försökte ge mig bilar men jag tyckte de var skittrista. Min syster var "pojk-flicka" och ville vara prins med svärd och sköld. Grät när hon fick dockor i present. Forts.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-20 00:13:00
|
|
Elin |
En artikel som ligger så inne i tiden. Att försöka är det bästa du kan göra. pojkar i den åldern har bacillskräck och hatar att pussa på en tjej. Hur mycket du än skulle förklara för dem att mamma är flicka och pappa är pojke så skulle de inte se skillnaden, det enda de kanske skulle göra är att visa att de lystnat på dig genom att säga vad du vill höra. Men det krävs nog en lite äldre pojke för att de ska förstå sammanhanget mellan pojkar och flickor bra. MVH Eli
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-22 12:39:00
|
|
sten |
Hej Sanna. den haer veckan aer jag i Nerjes, Malaga. Fint staelle. Vi hoers
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-04-23 07:01:00
|
|
Florence |
4 pojkar -en flicka har jag!Hon far samma tillgang pa bilar som killarna haft och hon leker med dem garna.Sedan ar ju barn olika oavsett vilket kon de har!!!Individer.Precsi som vi andra.Finns ju en omgivning oxa som paverkar.Men visst ar de tufft,oroligt att uppfostra barn i detta samhallet..,man far gora sa gott man kan!.Lycka till!!!mvh F
|
| |