Du är stolt över dråpförsök Hannes

Inlägg #1: Postat: 2002-04-18 11:21:00
prime
till skillnad från hannes så har polisen rätt att frihetsberöva, utöva våld, skjuta skott. förutsatt att situationen kräver det. ruckar du på polisens rätt att göra det så vet jag inte om du har något bättre förslag på vem som skall skydda dig om du skulle bli hotad. partipolisen kanske? det andra du radar upp förnedra, kränka är nog något man lätt kan uppleva om man blir frihetsberövad och det har jag sympati för. men man blir inte frihetsberövad för ingenting. ingen rök utan eld
Inlägg #2: Postat: 2002-04-18 12:44:00
Sascha
Jag anser att för att frihetsberöva en människa ska det finnas en misstanke om att personen har begått brott. Så var inte fallet vid t.ex. Järntorget och Hvitfeltska gymnasiet. Som exempel på övervåld kan Vasaparken nämnas, där poliser sparkade på sittande personer och med hästar red in i grupper av människor, vilket jag inte heller anser bör ingå i ett polisiärt arbete.
Inlägg #3: Postat: 2002-05-03 10:25:00
Daniel
Det fina med svensk lag är den utgår ifrån vad du som person gjort dig skyldig till, att polisen begick tjänstefel vilket inte är färdiguträtt ännu vid Hvitfeltska gav inte Hannes någon rätt att ställa sig över lagen och försöka dräpa en person!
Laddar...