Inlägg #1: Postat: 2002-04-17 16:48:00
|
Johan Rydén |
Tack!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-17 20:29:00
|
elin |
um, han har inte sagt emot någonting. hur kan den vara nyttig när han presenterar en massa "fakta" som inte är sant? och vad menar du med "könskrigsteorier"? och vilka feminister pratar du om? de som har ägnat sitt liv åt forskning i ämnet?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-18 01:35:00
|
CH |
Könskrigsteorier konstrueras och byggs på av just de som "forskar" i ämnet genus. Deras "sanningar" sprids okritiskt över det kulturella och politiska Sverige och får inte ifrågasättas. Välartikulerad påläst feministkritik är en bristvara i det offentliga samtalet, tyvärr. Demoniserandet av det manliga, leder inte till samförstånd mellan könen, tvärtom. Mvh CH
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-18 09:42:00
|
Q |
Haha, till skillnad från Johans "sanningar" då eller? Och PÅLÄST feministkritik... HAHAHA, sluta, jag får ont i magen! För övrigt innebär inte feminism demoniserande av det "manliga" som f ö är en metafor, men det visste du väl redan?, men jag vet sedan tidigare att vi inte är överens på den punkten.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-18 11:54:00
|
CH |
Q, är inte förlöjligande en icke korrekt "härskarteknik"? Men jag är ju man, så då är det väl ok... Kul att du har så lätt till skratt, men vore det inte på sin plats med lite argument istället? Propagera gärna för ett mer jämlikt samhälle, men påstå inte att män generellt förtrycker kvinnor, för det är en lögn. Mvh CH
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-18 14:03:00
|
elin |
christer, jag föreslår starkt att du inte bara läser saker som talar för din sak. många forskar många olika sanningar kommer fram, ifrågasätts och bollas fram och tillbaka. både manligheten och kvinnligheten höjs till skyarna och demoniseras. ditt inlägg vittnar om hur okunnig du egentligen är om feminismen och dess olika grenar.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-18 14:05:00
|
elin |
läs igenom feminismlitteraturen och välj den ideologi som passar dig. men bara för att du får motstånd betyder det inte att det "inte får ifrågasättas". om du ifrågasätts kan det lika gärna betyda att det är du som är dåligt påläst.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-18 16:41:00
|
elin |
det Q sa var bra: vilken påläst feministkritik? faktum är och det vet alla som är någorlunda insatta att den bästa feminismkritiken kommer ifrån feministerna själva. men varför är det fel att demonisera det manliga? kanske är det just det traditionellt manliga som ligger i vägen för fred? detta är en fråga; inte ett påstående. det är värt att utforska varesig man tror på det eller inte vi gör det inte här.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-04-18 16:42:00
|
elin |
att det är lögn att män generellt sätt förtrycker kvinnor är ett extremt outvecklat påstående och varför säger du det här? det ligger uppenbarligen mer ryggmärg än hjärnaktivitet bakom det. har du läst "mannen står lågt i kurs" här på sourze? feminismen är mycket större än den lilla låda du försöker trycka ner den i precis som de som förespråkar den.
|
|