|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-16 21:03:00
|
|
Ol Dirty |
Om du inte kan känna dig vacker pga andra människor som du ser på tv är det dig det är fel på, inte på marknadskrafterna, jobba med självförtroendet istället för att gnälla på exploatering.
Du måste väl för fan kunna se igenom dylika stereotyper och uppskatta dig själv som du är.
Förresten...vem fan gillar Skugge?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-16 22:08:00
|
|
elin |
snälla människa!! det du säger går inte ihop! om tv och diverse medier påverkar mig negativt är det alltså mitt fel? att så många flickor har dåligt självförtroende beror just på att idealen är omöjliga att nå upp till! och vem snackar om mig förresten?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-16 23:32:00
|
|
elin th |
mkt strak point. o jag tycker att skugge slar huvudet pa spiken ofta...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-17 14:03:00
|
|
Ol Dirty |
Ja det är ditt fel om du inte kan se längre än vad medierna matar dig med.
Du har den stora äran att diskuter med ers majestät Ol Dirty Hebster.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-17 14:42:00
|
|
elin |
jag orkar inte med dig. läs lite psykologi eller ännu bättre: reklamkonst eller marknadsföring. det går nämligen ut på att manipulera folk omedvetet. om jag har blivit matad med en idealbild sen födseln kan jag knappast kallas korkad för att följa den. du är korkad som tror att människan eller åtminstonde dig själv är övermäktig sin omgivning.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-17 18:46:00
|
|
Ol Dirty hebster |
Ha! Svaga människa, det känns som en ganska enkel match att fatta sina egna beslut utan att bli påverkad av media, klarar man inte av det förtjänar man att må dåligt.
Dessutom har jag läst både psykologi och marknadsföring, det kanske är därför jag klarar mig men inte du...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-17 20:21:00
|
|
JoeHill |
Kan det vara så att kvinnor till större utsträckning påverkas av media än män? Och vad kan det i så fall bero på? funderar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-18 13:46:00
|
|
elin |
nej, de gör de inte. varför skulle de göra det? men de suger åt sig sminkreklam som svampar.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-04-18 13:48:00
|
|
elin |
ol dirty om du verkligen tror det är du dummare än tåget. läs "känslans alkemi", vetja. du verkar verkligen ha problem. vad är det för knäpp hämnarattityd du bär på som får dig att tycka att "man förtjänar det". och vem har sagt att inte jag klarar mig? jag klarar mig bättre än de flesta och ifrågasätter mer än mina vänner men det betyder inte att jag är så dum att tro att jag är oberoende av världen och media!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-04-18 15:19:00
|
|
Ol Dirty Hebster |
Varför ska jag läsa den? Jag har inga problem med just detta ämne, pga att jag förstår och inte låter mig påverkas av andras ideal.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-04-19 08:54:00
|
|
Q |
Ol Dirty - tur för dig att du inte påverkas av ideal. Men problemet kvarstår ändå, att väldigt många gör det och mår dåligt. Med det resonemanget du har kan vi sluta försöka hjälpa människor som har det svårt överhuvudtaget.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-04-19 08:55:00
|
|
Q |
Varför skulle vi det? Vi här i Sverige svälter ju inte, så varför bry sig om någon annan? Eller: jag blir inte misshandlad av min pojkvän, så varför bry sig om de som kanske blir det. De kan ju själva bara gå ur relationen, det är ju superenkelt... De får skylla sig själva! Eller? Empati och insikt efterlyses!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-04-19 13:54:00
|
|
elin |
du behöver inte läsa någonting. vad du kan göra eftersom du så gärna postar inlägg här är att svara på mitt. varför är just du oberoende av ideal och samhället? man låter sig inte påverkas, man blir det i alla fall: hur har du blivit som du är?
bara för att du inte är en extrem modeslav betyder det inte att du inte är beroende av ideal. då tycker du till exempel inte att till exempel nicole kidman eller cindy crawford är vackrare än två feta kossor. väx upp.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-04-22 17:12:00
|
|
Ol Dirty hebster |
Jag antar att du menar 2 överviktiga kvinnor då du så plumpt utbrister i det närmast skällsordsaktiga "2 feta kossor", och isåfall kan de överviktiga damerna vara minst lika vackra som ovan nämnda kändisar. Menade du djuret ko så måste jag säga att jag tycker att Cindy och Nicole är mer tilltalande ur ren sexuell synpunkt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-04-22 17:15:00
|
|
Ol Dirty |
Q: Faktiskt, en människa som blir slagen av sin partner har valet att gå därifrån, men det är ganska orelevant i den här diskussionen.
Då det gäller att påverkas av medias ofta orealistiska ideal har man definitivt ett val, vill man vara korkad och försöka följa de blint till vilket pris som helst får man stå sitt kast, det finns ingen annan att skylla på.
|
| |