Irrationellt - olagligt att köpa sex

Inlägg #1: Postat: 2002-04-16 17:01:00
stefan
Varför köper man sex da, du som vet?
Inlägg #2: Postat: 2002-04-16 17:38:00
elin
för att man har problem. bara för att folk är kåta köper de inte sex. om det handlade om sex skulle man kunna ta hand om det själv.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-16 17:46:00
elisabeth
flertalet sexköpare har ett förhållande eller är gifta. de behöver alltså inte köpa sex. men det är väl något som kittlar, kan jag tro.
och sen är jag övertygad om att det är något fel på den notoriske sexköparen, ja.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-17 08:58:00
kalle
Självklart är det något fel på den notoriske sexköparen. Det är ju i regel en MAN! Sen att svenska tjejer åker till Kos på semestern och knullar grekiska servitörer på löpande band har ju inget med detta att göra, de behöver ju inte betala för det...
Inlägg #5: Postat: 2002-04-17 14:37:00
David
Om man helt bortser från kåthet i sammanhanget tror jag att man är lika fel ute som Ibanez. Jag tror att många blundar för att den "naturliga" lusten faktisk kan vara inblandad i även sådana sexuella handlingar som man föraktar. För sexuella handlingar är det ju trots allt även om man kan anse att de är sjuka och omoraliska.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-17 20:23:00
elin
kalle det var det dummaste jag har hört. hur många tror du att dessa tjejer är egentligen?? och vad tror du är dessa mäns sociala situation? ta ditt argument lite längre och så vips är vanlig barraggning samma sak som prostitution.
Inlägg #7: Postat: 2002-04-17 20:25:00
elin
david faktum är att kåthet inte har någonting att göra med det. folk går inte till prostituerade för att de är kåta, man använder sex för att dränka andra problem som fortfarande kommer att vara där efteråt. du borde läsa lite om sexmissbruk.
Inlägg #8: Postat: 2002-04-18 10:42:00
David
Naturligtvis beror sexmissbruk på andra orsaker än normal lust men vad jag menar är att den trots allt finns där. Jag har svårt att tro att en kastrerad man går till prostituerade om du förstår vad jag menar. Jag tror att många blundar för detta eftersom man inte vill sammankoppla sin egen lust som man ser som något fint med den lust som sjuka personer känner.
Inlägg #9: Postat: 2002-04-18 13:27:00
elin
dedär var helt taget ur luften. det skulle kanske bero på att det inte finns så många kastrerade män! lust är lust, den är varken fin eller ful. det är klart man måste vara upphetsad mannen för att fullborda ett samlag men det är inte lusten som driver en till att ha samlag i ett sådant sammanhang.
Inlägg #10: Postat: 2002-04-18 15:11:00
David
Jo men inte enbart. Det är möjligt att vi inte riktigt förstår varandra. Jag tror att vi har ganska liknande åsikter egentligen även om du möjligtvis är mer påläst på området.
Inlägg #11: Postat: 2002-04-20 22:44:00
Göran
Elin: Jag har hört dina argument förut, men jag tycker att ngt haltar, att kåthet inte är anledningen till att ngn går till en prost. låter lite "högskola". Kan gå med på att dessa mäns kvinnosyn kan vara sned, men att det är sociala problem som ligger bakom är en grov generalisering.
Laddar...