Irrationellt - olagligt att köpa sex

Inlägg #1: Postat: 2002-04-16 15:55:00
elin
. dina observationer om kvinnors attityd till sex och sexlust är helt förvriden. du har uppenbarligen inte koll på några feminism över huvud taget: det finns många många kulturella faktorer som verkar hämmamnde på kvinnan. de som förespråkar dem vet mer om könshormoner än du. du kan sitta och pladdra om vad som händer när mannen blir upphetsad, men det spelar ingen roll för kvinnan har en motsvarande process i sig: du kanske skulle ta och kolla upp den lite grann.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-16 15:57:00
elin
att vi upphetsar varandra har ingenting med prostitution och våldtäkt att göra. vet du att så gott som alla våldtäktsmän är sjuka? vet du att de inte attackerar kvinnor efter hur utmanande de är klädda?

både prostitution och våldtäkt är två samhällsproblem - de har ingenting med lust att göra. nästa gång någon missandlar en annan för att han bara var så jävla kåt så kan du väl säga till mig.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-16 15:59:00
elin
jag ordinerar "kvinnan i sin helhet" och "en riktig kvinna". kvinnotitlar, jag vet, men är till nytta för vem som helst. det kan nog hjälpa dig lite att reda bland alla "bevis" för det ena och det andra.
jag tycker att lagen är motstridig illigalisera hela skiten och se till så att människor får hjälp. inte med sin kåthet: kåthet är harmlöst, men med sitt hat och sin ilska och för kvinnorna: problem med att försörja sig.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-16 16:01:00
elin
om artikeln är baserad på egna erfarenheter: sök hjälp. det du snackar om har ingenting med lust att göra och du kan inte rättfärdiga det genom tveksamma ideologibaserade rapporter om hormoners inverkan på oss. väldigt få jämfört med resten av befolkningen våldtar och söker sig till prostituerade. och det beror knappast på att de får knulla jämt.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-16 16:38:00
L
Word girl!!!
*ställer sig upp och applåderar*
Tack för att du orkade bemöta denna imbicilla människa!
Inlägg #6: Postat: 2002-04-16 17:36:00
elin
tack, L
en kommentar dock på mitt egna inlägg: det är inte alls så att alla skulle vara "testosteronyra". det finns igna somhelst bevis för att könshormon påverkar vårt betéende, endast bevis för att överdoser av det gör det. överdrivet aggressiva människor är inte per regel också överkåta. aggression beror antingen på hormonrubbningar eller på psykisk frustration av olika slag.
Inlägg #7: Postat: 2002-04-16 18:08:00
gustav almestad
det här kunde ju annars ha blivit en debattartikel. för jag tror inte att jag orkar svara själv.
Laddar...