|
Inlägg #21: Postat: 2002-04-27 08:56:00
|
|
Sascha |
Bengt, forts: De rättegångar som har hållits, mot aktivister, har i mångt resulterat i politiska domar. Jag tvivlar på att majoriteten vill ha ett samhälle där sådant sker. Dock tror jag inte heller att majoriteten förstår att det faktiskt har hänt, vilket till stor del beror på hur media har beskrivit händelserna.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-04-29 09:03:00
|
|
Bengt |
Sascha! Jag menar oxå att polisen och rättsväsendet inte fattat rätt beslut varje gång. Polisen hade dålig ledning och befann sej i en stressad situation t.ex. Min poäng är dock att vi lever, jämförelsevis, i ett av de mest välfungerande samhällena i världen!
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-04-29 09:06:00
|
|
Bengt |
forts. Detta vill Hannes och hans vänner ändra på. De VILL skapa kaos. Då hänger jag inte med längre, då står jag på samhällets sida. Samhället är vi.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-04-29 19:26:00
|
|
Sascha |
Bengt - jag har enbart läst om Hannes värderingar i den här artikeln, så jag kan inte uttala mig om hur hans ev. idealstat ser ut. Jag tycker att vi måste kunna diskutera ex. det rättsliga efterspelet och polisens övergrepp på Schillerska och Hvitfeldska gymnasiet, utan att det ställs i relation till & negligeras p.g.a. aktivisters politiska uppfattningar.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-04-29 19:26:00
|
|
Sascha |
forts. Då jag var i Vasaparken den 15 juni 01, såg jag hur polis slog mot sittande människor. De slagen föregicks inte av våld från dem som mottog dem. Det minsta man kan göra nu, anser jag, är att markera att den sortens polisbeteende inte kan tolereras. Att de som säger sig företräda demokrati, såsom politiker som inte varit på plats, inte tar detta på allvar, har fått till följd att många människor inte kan säga, med din självklarhet, att vi är samhället. Det är ett stort problem.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-04-30 10:05:00
|
|
Bengt |
Sascha! Håller helt med dej om det du skriver. Känner väldigt många människor att de inte har någon plats eller funktiom i samhället, har vi ett samhälle på glid. Farligt läge!!!
Jag var oxå i Vasaparken, och jag vet att rötäggen inom polisen är ganska många!!!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-04-30 11:22:00
|
|
Sascha |
Tack, Bengt, för de raderna. Jag hoppas att du får en fin valborgsmässoafton!
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-04-30 21:54:00
|
|
Bengt |
Det blev en fin afton. Regnet kom först efter att Cortegen passerat.
Dock kallt om fötterna!! Men skönt nu med varmt the och Sourze!!
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2002-06-01 04:42:00
|
|
Namn |
Om jag fick välja imellan att sitta i fängelse längre eller kortare tid skulle jag välja den kortare tiden. Om jag tvivlade på de som skulle dömma migs "opartiskhet" skulle jag överväga att ljuga. Om dessa rättfärdigat skjutande av "folk som mig" skulle jag dragit öronen åt mig. Om jag dessutom vuxit upp på ett ställe antagligen är alla ställen så ? där polisen framföralt "utövar sin makt" så som folk gör mest när de får för mkt av den skulle saken vara klar.
om hannes vet jag dock inget.
|
| |