Inlägg #1: Postat: 2002-04-16 10:04:00
|
Frederik |
Pity... Anyway, heres a little Zen-story for you that I had to think of when reading your text: To a shy disciple who wanted to become self-confident the Master said, You look for certainty in the eyes of others and you think that is self-confidence. Shall I give no weight to the opinion of others then? On the contrary. Weigh everything they say, but do not be controlled by it. How does one break the control? How does one break a delusion?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-16 10:48:00
|
Florence |
känner igen dilemmat.....så jag körde en variant...jag drog ut på betalningen i det längsta...men nu har jag betalt.....så är ju reglerna på Sourze...men visst går det emot ens förstånd...betala för att skriva ...så andra kan läsa....samtidigt...allting kostar så vaddå????I
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-16 10:49:00
|
Florence del 2 |
I en del media så får ju skribenterna betalt för att ...skriva...
ja det är schizofreni i högsta klass!!!!Som åsnan mellan de två hötapparna!!!!
Har själv bara ägnat mig åt kommentarer ..de är ju fortfarande gratis!!! Men visst fan spritter det i skrivartarmen *aaaargh!!!*Du ser ju själv resultatet kommenatrer i artikel längd !!!!
SÅ betala du-och SKRIV TA MIG FAEN!!! */hälsar skrivfingerklådan F
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-16 10:51:00
|
gustav almestad |
mmm, och skriver man mycket på kultur & nöje försvinner texterna fort som attan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-16 10:55:00
|
Peter Holmgren, hobbyskribent |
Är rätt ny här men förvånas över det blodiga allvaret hos många som skriver. Det verkar inte vara en hobby i hjärngymnastik utan ett sätt att klösa sig fram till sitt drömyrke. Eller nåt. Är det verkligen så svårt och svårmodigt?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-16 11:17:00
|
Anna Li |
Herregud det finns så mycket man betalar för som borde vara gratis. Många betalar massor extra för att gå omkring och göra reklam för nike mitt på sin tröja. Många betalar för att gå på en film full av produktplaceringar. 300 kr för 2 månader är ju ingenting.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-16 11:32:00
|
Fredrik Jung Abbou |
Hehe, du ma behova vara kommentarer som en pundare letar efter tjack men jag tycker det syns pa lang vag att du gillar att skriva for skrivandets skull, att det ar en del av dig! Alltsa gor du det inte bara for uppmarksamheten.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-16 15:30:00
|
Mikael V |
Insikt! Du har det. Och du ska veta att det är fler än du som mår bra av att dina texter glider in på Sourze. Jag till exempel!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-04-16 18:11:00
|
Sten |
Att synas och bli sedd är nog ett grundläggande behov och inget att skämmas för. Att skriva är kanske ett sätt att ljuga sig fram till sanningen. Om sig själv, sitt liv och till sitt språk.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-04-16 19:44:00
|
Ann-Katrin |
Inte tidigare än i förrgår publicerades min första text här på Sourze, och ändå känner jag igen mig smärtsamt mycket i det du skriver. Jag vill ju bara nå fram, beröra, bli sedd, förstådd, slippa känslan av utanförskap och framförallt ensamhet. Frågan är ju om detta är rätt sätt, förmodligen är det lite farligt för sköra själar som mig.
Men jag tar ändå vad jag får, även om det bara är en bråkdel av könsords-/feministprovokationsrubrikernas folk läsare.
Se mig.
|
|