|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-15 18:33:00
|
|
Kent Davidsson |
Jag har svårt att dra den knivskarpa gränsen mellan alkohol och narkotika som görs i moderaternas partiprogram. Det är verkligen inte lätt att förstå er version av liberalism. Fast jag gillar formuleringen "Jag är ... för alla friheter som inte i sitt utövande skadar andra människor".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-15 19:01:00
|
|
Tuva |
Du har ingen aning om innebörden i ordet liberalism Johanna. Du verkar mest tro att det handlar om att inte vara sosse.
Låt oss för Sveriges skull hoppas att outbildade och ignoranta 21 åriga valpar INTE får plats i riksdagen. Köp ett interrail-kort och förlora dina skygglappar istället för att sälja din själ till de som har förstört landet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-15 19:31:00
|
|
Stefan |
Du låter mer som anarkist än som liberal. Men det är klart, gränsdragningar är ju rätt relativa...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-15 23:22:00
|
|
Anton |
Om du ska vara någorlunda konsekvent i ditt tänkande vilket jag starkt tvivlar på att du är! innebär detta att du även vill förbjuda t.ex. alkohol, inte sant? Du är helt enkelt tragisk och en skam för den liberala ideologin, pantade människa.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-15 23:28:00
|
|
Harry Nilson |
Tja, Johanna, när jag läser ditt resonemang så tycker jag mej se att du snart anträder ett sluttande plan. Det finns frågor, anser du, där man inte kan inta en liberal hållning, för det är omoraliskt. Då finns det snart fler frågor som där man inte heller kan ha en liberal ståndpunkt för det är "omoraliskt".
Visst är man för att människor ska vara fria, men...
Och efter tio timmars uppräknande av alla undantag så finns det inte någon frihet kvar.
Grundprinciper är VIKTIGA
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-15 23:43:00
|
|
Anders Linnard |
Sourze har övergått till att bli ett internliberalt debattforum. Underbart. Kan vi inte avsluta hela skiten med en sång till marknadens lov, en hissad fana samt kröning av Wallenberg. Ett stelopererat leende och lite managmentsvenska skulle heller inte sitta fel så här inför valet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-15 23:56:00
|
|
gisela |
"naiv" narkotikapolitik? check you goddamn facts ang. vilken politik som skadar mest. vår eller harm reduction-linjen som man för ute i europa. liberalism rockar, men bara när den är på riktigt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-17 17:55:00
|
|
AE |
Dummyliberalt snack faller ALLTID i kontakt med verkligheten. Inte bara i detta fall.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-04-17 17:55:00
|
|
AE |
Dummyliberalt snack faller ALLTID i kontakt med verkligheten. Inte bara i detta fall.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-04-17 18:39:00
|
|
JSK |
Försvar för den inhumana narkotikapolitik moderaterna och alla andra vill föra imponerar inte. Å andra sidan behöver man inte vara liberal för att försvara en liberalisering av politiken. Pragmatiska sossar, miljöpartister och socialliberaler skulle också kunna stödja reformer, men ingen vågar lyssna på fakta. Inget parti vågar gå emot medias och väljarnas skeva bild av drogproblematiken. Makten är viktigare än människoliv.
|
| |