Jag är stolt över att ha stått i vägen för en kula

Inlägg #1: Postat: 2002-04-15 20:12:00
Tobias
En del av oss tycker inte att det är tragiskt om varelser som Hannes dör. Den som sig i leken ger får leken tåla !
Inlägg #2: Postat: 2002-04-16 09:17:00
Lasse Thn
Ja här har vi en stolle...
Inlägg #3: Postat: 2002-04-16 09:18:00
Lasse Thn
Jag har nog lite svårt att se det som en lek...det är lite allvarligare än så
Inlägg #4: Postat: 2002-04-17 09:35:00
Donken
Vad är värst: att angripa polis och egendom med gatstenar eller att angripa angriparen med pennan, efter att denne offentligt försökt rättfärdiga sitt våld? Jag förstår att folk är förbannade. Det är ett sundhetstecken och det gör att jag känner mig fan så mycket tryggare på den svenska demokratin.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-17 13:02:00
Göran
Donken:tycker du att det är skönt att så många verkar önska livet ur hannes? Är det sunt? Är det inte det som hannes får kritik för? Du visar ju bara att du tycker att våld är bra, bara man inte misshandlar/dödar dina meningsfränder. Alla dina inlägg tappar trovärdighet. TÄNK.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-21 01:18:00
Donken
Göran: Många av inläggen är gravt osakliga och okonstruktiva. Men ilskan som ligger bakom dem är sund. Jag tror att många inte inser hur värdefullt det samhälle vi byggt upp är och hur mycket det är vi tar för givet. Och våld är ibland berättigat - exempelvis när det demokratiska samhället är hotat. Vilket natuligtvis inte innebär att man kan tillåta mobben regera, då undergräver man sina egna demokratiska argument. Ilskan -sund. Hotelserna - oacceptabla.
Inlägg #7: Postat: 2002-06-15 19:55:00
Dino Silvera
Du har med andra ord inget som helst argument. Du skriver ju själv att våld kan vara berättigat om demokartin är hotat. Nå, det var ju precis så Hannes upplevde det med flera, så vad är skillnaden? Bara man tycker som du är det berättigat? Aldrig om man har vänsteråsikter?
För övrigt; på vilket sätt hotade Hannes demokratin?
Laddar...