DN har skitit ned sig... totalt

Inlägg #1: Postat: 2002-04-15 13:44:00
SHQ
Var exakt skall jag ändra mig? Att två attac medlemmar ägnat sig åt journalistiskt kvacksalveri alltså ett knäck med stark inriktning utan factual support.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-16 08:54:00
Lasse Thn
Ja en sak är att du menar att Attac har skrivit rapporten...det hade dom ju inte...och vaför är rapporten globofobisk?
Inlägg #3: Postat: 2002-04-16 13:07:00
SHQ
Snälla Lasse. Läs igen. Vart står det att Attac skrivit rapporten?
Inlägg #4: Postat: 2002-04-16 15:08:00
Lasse Thn
Från din artikel: "Grovt förenklat: Attac har alltså frågat Attac om vad Attac tycker om Attacs utredningar på DN:s sidor". "Attacs utredning" tolkar jag som att du menar att Attac gjort utredningen/rapporten? Eller du kanske menar att attacs kommentar till rapporten är en utredning?
Inlägg #5: Postat: 2002-04-16 16:12:00
SHQ
Jag ställer om frågan Lasse. Vart står det att Attac skrivit rapporten?
Inlägg #6: Postat: 2002-04-17 08:08:00
Lasse thn
Begriper du inte vad jag skriver eller...?Jag har redan förklarat det en gång...eller vad menar du med Attacs utredning? Du kanske kan nedlåta dej till att åtminstone förklara det...
Inlägg #7: Postat: 2002-04-17 09:03:00
SHQ
Jo. Om en i Attacs grupp frågar en annnan om vad den tycker om en utredning och en rapport som man inte vill klargöra varifrån den kommer, trots att upprepade gånger i texten svävat på målet så var det ingen orimlig gissning att tro att det var deras egna studier och texter det gällde. Nu visade det sig att så inte var fallet.
Inlägg #8: Postat: 2002-04-17 09:05:00
SHQ
När du nu genom att uppdaga detta kryphål vill ge sken av att jag hade fel så får du tro det men det riktigt allvarliga i texten, Attac eller inte, är att inga källor framgår alls och den missen bekräftas av DJ själv. DN sket ner sig och Attac spelade bort sin trovärdighet på stötpoker.
Inlägg #9: Postat: 2002-04-17 10:52:00
Lasse Thn
Ok tack för förklaringen..det var väl inte så svårt? Jag ville bara veta om du ändrat inställning när du fick reda på att Attac inte skrivit rapporten...nu har jag fått reda på det. Jag förstår din kritik av avsaknaden av källor....men du får medge att du spär på misstänksamheten mot rapporten genom att antyda att den är skriven av Attac. Och DET däremot hade varit mycket allvarligt om det varit så....
Inlägg #10: Postat: 2002-04-18 16:15:00
SHQ
Det kan jag medge men det inte på den detaljen det allvarliga finns jag kommer att beakta dina synpunkter när jag följer upp detta ärende i andra del 2.
Laddar...