Inlägg #1: Postat: 2002-04-15 12:57:00
|
PH |
Förlåt, det var ju naturligtvis inte meningen att du skulle bli ledsen. Det finns som sagt ingen humorkategori på Sourze. Många som läser verkar ta det som skrivs lite för mycket på blodigt allvar tycker jag.. Kommentarerna visar att skillnaden mellan sexism och normala, positiva attityder kan vara hårfin. Kanske något att skriva om?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-16 11:45:00
|
Joakim |
Stackars lilla pullan...det måste vara sååååå hemskt, NOT!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-18 21:39:00
|
dita |
joakim, så hemskt är det inte, men fan så störande att jämt bli TITTAD på! såklart flickor också glor och kommenterar om en snygg grabb med fast liten rumpa *yum...* glider förbi, men inte så fullkomligt... odiskret!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-19 10:22:00
|
johanna |
det värsta tycker jag är den jävla grejen som skapas mellan vanliga killar och tjejer pga sånt här. att man inte kan vara tillsammans utan att tänka på att man är av olika kön. det är den här "vi killar som älskar tjejer" grejen som gör det.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-19 10:24:00
|
johanna |
det är inte kul. man går på stan och går förbi nåt jävla cafékillgäng som stirrar idiotiskt på en och vet inte hur man ska reagera och blir generad, sur, nervös. men det är värre med folk som säger saker för då har man aldrig något att svara. blir man arg skrattar de bara.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-21 17:53:00
|
Sofie |
förstår precis hur du känner.. en del av mig säger att ajg borde vara glad över att ajg ser bra ut och ta emot komplimanger och killars intresse med glädje, men oftast är det inte så. jag vill bli sedd som människa i första hand. jag vill inte att en kille ska vara intresserad av mig bara för hur jag ser ut utan också för vem jag är.
*kram*
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-23 14:54:00
|
Andreas Gode |
Fan, Joakim, respektera andras àsikter. Lär av Peter H.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-27 17:31:00
|
Jenni |
men å andra sidan, så hade vi tjejer gnällt om ingen tittat på oss också. "All dressed up & no-one to blow". Jag förstår inte hur det INTE kan vara uppskattat med uppmuntarande blickar när man bara ska köpa mjölk?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-04-27 18:38:00
|
Jonny N |
I´m a punkrocker, yes i am
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-04-28 02:27:00
|
johanna |
jenni, jag förstår verkligen inte hur du kan säga sådär. vadå "vi tjejer"? jag tycker att all jävla sorts uppmärksamhet av det här slaget är hemsk. visst jag vill att folk ska bli attraherade av mig men jag vill inte att de ska visa det eftersom det gör mig generad nervös och sur för att sånt här beteende är äckligt och fånigt
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-05-01 18:48:00
|
Alex |
En mysig text, tycker jag. Självklart tittar man på tjejer och deras bröst. Det är en milsvid skillnad mellan att titta och att trakassera. Och ja, det är klart man tittar extra på dem som framhäver sin skönhet, konstigt vore det annars. Men självklart stirrar man inte hotfullt, självklart dreglar man inte, självklart slänger man inte ur sig medvetet nedlåtande kommentarer utan provokation. Det är skillnad på uppskattning och förolämpning.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-05-05 13:32:00
|
johanna |
tycker du inte att den här texten var lite förolämpande då? alex?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-05-06 17:08:00
|
Chris |
Ingen vidare text, men det är svårt att förneka att den stämmer. Och jag VILL verkligen vara jämställd. Men ska jag vara ärlig så är kvinnobröst någon fantastiskt, oerhört, fascinerande - det kan jag inte komma ifrån. Jag smygkikar, fast jag på något sätt skäms för det.
Dock, därifrån till att skrika, stirra, flina, är det i alla fall långt för mig.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-05-24 11:06:00
|
Jörgen G |
Men Johanna, texten framhåller ju just att man ska kika i smyg och vara diskret. Att det är pinsamt och orutinerat att stirra och kommentera så att kvinnan märker det. Det är väl så du vill ha det, eller ang. svar 10?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-05-25 09:00:00
|
A-K |
Så länge ingen förolämpar mig får de gärna titta. Kan erkänna att jag åxå tittar på tjejers bröst och kropp, trots att jag inte är lesbisk, inte ens bi, vad jag har märkt än iaf. Vissa killar kan nog åxå bli lite illa till mods när man kollar på dem, även om man inte menar nåt illa. Kroppen är det första man ser, vare sig man vill det eler inte!! Skulle bli lite sur om jag var på ett disco uppklädd och på partyhumör och dansade hejvilt, utan att en enda visade sitt intresse........
|
|