|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-15 00:25:00
|
|
Michael Lundahl |
Min fråga till dig är: Hade poliserna som sköt sett videoklippen? Nä heeeeee, hade de inte det?! Så *KONSTIGT* då!
Hannes träffas inom två sekunder efter det att han släpper stenen. Det betyder att beslutet att skjuta har fattats *innan* dess. Jag har tagit upp detta i min tidigare artikel om detta.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-15 01:58:00
|
|
Fredrik Brandberg |
Nja, människan fungerar lite ologiskt. Det finns ett sk vietnamsyndrom som innebär att ett dödshot inte försvinner ur en människas medvetande förrän efter upp till tre sekunder. Av den anledningen sköt polis en man i ryggen i Jönköping häromsistens. Men visst är polisen klantig emellanåt. Det gör dock inte Hannes till ängel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-17 02:05:00
|
|
Fridolin |
Tikita: Polisen skjuter Hannes i det ögonblick han kastar stenen..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-17 14:22:00
|
|
Anders Linnard |
Polisen var självklart medveten om att stenen inte var ett hot mot något alls. De sköt honom för att de hatar honom. Sluta försöka måla upp bilder av att de försvarade en dödligt sårad kamrat, det är ju löjligt. Den där snuten hade förmodligen gått omkring och suktat efter att få sätta en kula i en demonstrant ända sedan han var på sitt första hallelujamöte med Jaldung.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-24 11:34:00
|
|
Fridolin |
Anders, sluta själv att måla upp bilder av en världskonspiration mot ett kravallpack! Hannes blev skjuten för att han kastade sten mot polisen. Märkligt att polisen inte sköt tidigare på dagen. Om man jämför rörelseenergin i en gatsten med en kula så torde de vara lika.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-05-11 20:52:00
|
|
Jorgo |
Det intressanta är väl inte vad vi stenkastare eller ni högerextremister tycker utan vad, sossevänstern i GBG och reportrar i andra länder tycker. De är alla utom Israelernarörande eniga om att det var fel att skjuta Hannes. Om de fem poliserna som ensamma attackerade de redan spöade/uppskrämda demonstranterna hade naagon annan anledning att gaa in själva än att faa chansen att faa skjuta sig fria förstaar inte jag vilken de skulle vara
|
| |