|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-14 15:21:00
|
|
valle w |
Nja, jag har faktiskt frågan innan men tycker nog att det mest skulle vara destruktivt. Visst är det roligt att hånskratta åt uselhet, men samtidigt erinrar jag mig vad Nora Ephron sa i nån intervju: att det faktiskt är ett mirakel att en film över huvud taget blir gjord, med tanke på vedermödorna, arbetsinsatserna, stålarna und so weiter.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-14 15:22:00
|
|
valle w |
Jag skrattar gärna rått och gott åt skitta skånska filmer, men ska nog avhålla mig allt för mycket från brösttonerna. Man kan tänka sig en lista över de tio mest överskattade filmerna Lynch, Kubrick, Jarmusch, Döda poeter men samtidigt - till vilken nytta?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-14 15:22:00
|
|
valle w |
För övrigt är det långt från Malmö till Zita och jag har alla mina favoriter på armlängds avstånd. Mvh, VW.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-16 03:53:00
|
|
Tiia |
Hej. Lynchs Straight Story var lite matinéfilmsaktig, utan alla hans signum - väldigt ung femme fatale etc., OCH gick hem hos De Som Knappt Ser På Film, bingo- och tipsextra-konnosörerna mormor & morfar, därav bildberättandet kvalitetsmärkt.
Twin Peaks är inte heller att förakta, serien vrickade visserligen ur ordentligt, men piloten är ruskigt bra.. Och Lost Highway är ju en modern kultkalkon.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-16 03:54:00
|
|
Tiia |
Och apropå Zita skulle det väl vara kul med en entré iförd rött pannband till I am the tiger inför sourzefolkets hyllningar..? *lol*
Och ja, det är svårt att göra ens en ynka kortfilm, den karriären är inte ens att tänka på. ang. vilken jag kör uteslutningsmetode
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-16 03:54:00
|
|
Tiia |
Däremot undrar man ju vad som egentligen försiggår i de tappra hjärnornas skara, nämligen de som sitter och klipper och ser varje filmruta om-och-om-igen av grejer som patrioten eller dödligt vapen XX..? och de som dataanimerar Big Bruces tupé.. Rolig CV i a f
Hu.
Ha det bra.
|
| |