En ohändig flata i Kinna

Inlägg #1: Postat: 2002-04-12 10:26:00
Bjoern
forts När jag hälsar på min sambos föräldrar så vet jag att de är totalt ointresserade av allt som har med datorer och elektronik. Hela min värld bakom en skärm är totalt främmande för dem. Ointressant, platt.

Det är då jag plockar fram min livlina - Mat och TVforts
Inlägg #2: Postat: 2002-04-12 10:30:00
Bjoern
Då de är ointresserade av det som är mina huvudintressen söker jag närmsta gemensamma intresse. Plus att jag visar mig genuint intresserad av deras hobbies. Jag frågar, ber dem förklara, förkovrar mig om saker som ligger dem om hjärtat. Om inte annat är det intressant att höra varför de tycker så mycket om något som för min del kan vara rena öknen att syssla med. Så, som homo-nerd får du ta rådet från en IT-nerd, lyssna, fråga och visa intresse. Sådant uppskattas alltid av omgivningen.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-12 13:42:00
Anders
Ja, man får väga fördelarna mot nackdelarna. Man tvingas lyssna på en del ointressant snack, men man uppfattas som en trevlig kille/tjej.
Jag har en hemsnickrad teori som går ut på att allt är meningslöst i objektiv bemärkelse, och det är upp till individen att tilldela en mening till olika saker. Alltså är det lika meningslöst att samla på bilnummer vilket många av mina kompisar roar sig med,
Inlägg #4: Postat: 2002-04-12 13:44:00
Anders igen
...titta på fotboll, eller att kämpa för fattiga i tredje världen. Det är bara frågan om vad man själv väljer att se som meningsfullt.

Alltså kan man inte förvänta sig att någon annan skall tycka att det jag tycker är viktigt har betydelse, samtidigt som jag ofta inte kan förstå varför någon tycker nåt är viktigt, utan bara måste acceptera att det är så.
Laddar...