|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-12 10:17:00
|
|
Neona |
Jag kanske inte förstår men din artikel gör mig förvirrad. Vad är det du menar egentligen? Jag behöver nog ett förtydligande.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-12 10:47:00
|
|
Stefan Whilde |
Jämlikhetsministeriet kräver att alla kvinnor gör lumpen! Det är viktigt att staten/systemet bestämmer åt oss i alla frågor som rör allt. Eller? Gillade frågeställningarna i artikeln, Diana. Avköningen som vissa förespråkar är djupt tragisk och jämlikhet blir något patetiskt när den börjar likna fanatism. Mvh Whilde
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-12 11:31:00
|
|
Anti-Hederskultursbekämpning Kanske? |
Hmmm... Det skulle onekligen innebära en STOR skillnad för framförallt unga kvinnor inom de s.k hederskulturerna om de i laga ordning blev tvingade iväg från sina familjer under ett halvår eller mer!
Hmmm 2. Undrar hur stor betydelse värnplikten hade under förra seklet, för den mentala biten av övergången från jordbrukssamhälle till välfärdssamhälle och folkhem???
Skriv gärna fler artiklar på detta tema.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-12 11:31:00
|
|
Hmmm... Det skulle onekligen innebära en STOR skillnad för framförallt unga kvinnor inom de s.k hederskulturerna om de i laga ordning blev tvingade iväg från sina familjer under ett halvår eller mer!
Hmmm 2. Undrar hur stor betydelse värnplikten hade under förra seklet, för den mentala biten av övergången från jordbrukssamhälle till välfärdssamhälle och folkhem???
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-12 11:31:00
|
|
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-12 11:37:00
|
|
David |
Med att kvinnor förnedras av tuttartiklar menar du då Peter Holmgrens artikel? Var din artikel annars allvarligt menad? Och vill du ha värnplikt för kvinnor? Det är väldigt svårt att veta om det är ironi eller inte i bland.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-12 11:56:00
|
|
Erik |
Att avskaffa värnplikten och införa ett frivilligt försvar skulle också vara jämlikt, och i mina ögon en bättre lösning!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-04-12 15:49:00
|
|
Pallas Athena |
Den självklara lösningen: Ta först ut de som vill och är lämpliga istället för att tvinga dom som inte vill och rata en del som vill för att inte alla kan få göra lumpen.
Fyll sedan ut med lika delar män och kvinnor. Det är jämställdhet med bästa möjliga villkor.
Hur lång tid det ska ta för staten och försvaret att fatta detta enkla vet jag inte, det verkar bara idiotiskt alltihop.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-04-14 10:46:00
|
|
Calle |
Jag tror inte kvinnor blir bra soldater. De skulle bara börja grina och skita ner sig såfort det hettade till.
|
| |