Kravallromantik är folkförakt i högerns tjänst

Inlägg #1: Postat: 2002-04-11 12:14:00
Michael Lundahl
Klassiskt exempel på snyft-retorik. Skönskrivningarna haglar för att man ska tycka synd om. "Upploppsdeltagare" blir "demonstranter". "Nödvärn" blir "dråpförsök" och så vidare. Det är äcklande att se debatten förgiftad av sådan skit...
Inlägg #2: Postat: 2002-04-11 12:55:00
tjabo
Michael lundahl: Är inte demonstranter också människor? Precis som poliserna..
Inlägg #3: Postat: 2002-04-11 13:09:00
Asef
Polisen är inte människor! De är inte individer, därför uniformen! Polisen är en kår.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-11 15:25:00
Fridolin
Asef: Poliskåren utgörs av människor / individer... inget annat. Du är sjuk om du tror något annat.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-11 16:19:00
spanska tangentbordet
Wow Micke L. Jag kanner igen mig i dina beskrivnivningar pa nagot forvirrat satt. "Demonstranter" blir "terrorister" eller namns inte alls, fanns dom ens dar? "Drapforsok" blir "nodvarn", "han hade ju vant ryggen till, det ar da man vet att de planerar nagot diaboliskt" osv.
jag undrar var jag stott pa de har beskrivningarna forr?? Ja visst ja, det var ju i de opartiska nyhetsmedierna Aftonbladet och Expressen!
Inlägg #6: Postat: 2002-04-11 18:05:00
asef
Polisen är inte människor/individer, poliskåren utgörs av människor, men de uppträder i egenskap av kår när de är i tjänst inte, som individer.det ska därför kvitta vad polisen heter som kommer till min undsättning. Vad jag förståt så vill heller inte polisen att man identifirar de som individer, de var ju emot nr på hjälmar.
Inlägg #7: Postat: 2002-04-12 09:36:00
Michael Lundahl
Asef: När man hör sådant där verklighetsfrämmande svammel förstår man varför vissa människor kastar sten på andra människor. En total oförmåga att inse att det står en MÄNNISKA i den där uniformen. Din syn är äcklig.
Inlägg #8: Postat: 2002-04-12 09:38:00
Fridolin
asef: det är med den typen av åsikter som du företräder som klyftorna bara ökar. Det är då grupp ställs mot grupp och klass mot klass.

Det är klart att det handlar om individer som blir skadade, individer som utövar ett yrke inom ett lagrum inom en kår. Du behöver inte bry dig om vad polismannen heter, men det är fortvarande en individ!
Inlägg #9: Postat: 2002-04-12 09:38:00
Michael Lundahl
ANledningen till varför poliserna inte vill ha nummer på hjälmarna visade sig solklart i Gbg 2001. Samordnare bland upploppsmakarna ropade ut vilka hjälmnummer stenkastarna skulle koncentrera sig på. Enskilda stenar kan man försvara sig emot. Men ett helt regn... då blir det stening du vet... en känd och hatad avrättningsmetod... hatad av alla utom aktivister som kallar det för "demokrati"..
Inlägg #10: Postat: 2002-04-12 10:09:00
Turk
Era muppar! Ni gömmer er bakom pappa, och chantar "hes name is robert paulsen"! Är det ert sätt att förbättra världen och motarbeta klyftorna? Ni gör er bara löjliga, keep it up!
Inlägg #11: Postat: 2002-04-12 15:34:00
moufassa estarfieldo
michael lundahl?? jasså du har sett bilderna och därför kan du avgöra att det inte var demonstranter i närheten?? snälla kom utanför ditt trygga skal som består av medias vinkling för som alla vet så försöker alltid den stora median göra så intressanta grjjer som möjligt för att just tjäna pengar på lösnummer. så hur kan man hellre tro på dessa än sådana som deltog i kravallerna och inte får ett ruttet öre för att framföra sin sanning utan möts bara av förakt.
Inlägg #12: Postat: 2002-04-12 15:35:00
fortsättning moufassa
jag förstår aktivisternas förakt jag förstår att dom kastade stenar har själv nära vänner och familjemedlemmar som gjorde det som i vanliga fall är bland de mest fredliga och sansade personer jag känner .
Inlägg #13: Postat: 2002-04-12 15:36:00
fortsättning igen moufassa
men frustrationen tog över då dom polisen trakkaserade fredliga människor och spärrade in minderåriga som aldrig hade haft avsikt att göra något som helst brottslig och att sen när svarta blocket skulle gå för att demonstrera blir attackerad med batonger och hundbett och jagade er till aveny
Inlägg #14: Postat: 2002-04-25 09:02:00
bejby
lundahl kanske skulle satt sin fot i gbg själv, han kanske t.om skulle fått ett & annat batongslag i huvudet. vad gulligt det vore?!
Laddar...