Du är stolt över dråpförsök Hannes

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2002-04-11 18:59:00
tobias
...människor som berättar att de är livrädda för polisen och tappat all respekt för dem. då är det något som gått helt jävla fel. att skylla det på naiva ungdomar som hatar polisen bara för att det är tufft är jväldigt barnsligt. det finns en förståelig orsak till reservationen mot polisens agerande, vare sig ni vill inse det eller inte. puss o kram.
Inlägg #62: Postat: 2002-04-12 09:25:00
Fridolin
tobias: om hela relationen till ordningsmakten baseras på ett misstroende och förakt redan från början är det ju självklart att det kommer att eskalera till något okontrollerbart. Det kan inte polisen skyllas på, det kan samhället och deras föräldrar anklagas för att ha misslyckats i sin uppfostran.
Inlägg #63: Postat: 2002-04-12 09:28:00
Fridolin
tobias: vadå trakasserade ungdomar och vanligt folk? Att polisen upplöser demonstrationer är inte trackasserier. Trackasserier är när vanligt folk får sin paradgata sönderslagen av en samling idioter med svåra komplex. Livrädda för polisen, och du tror inte att den lilla stackaren som uttalade sig tog i lite extra för att han blev intervjuad i meeeedia?
Inlägg #64: Postat: 2002-04-12 13:16:00
abcde
Vad för komplex lider "idioterna" av, fidolin? Du tappar trovärdighet eftersom dina inlägg dryper av förakt, samma förakt du anklagar andra för. Du gör inte polisen en tjänst, tvärtom.Där jag bor händer det ofta att polisen trakaserar folk, därav rädslan för de. Men "pakcket" får väl skylla sig själv lr hur?
Inlägg #65: Postat: 2002-04-12 15:20:00
Erik
Jag tycker det är skrämmande att leva i ett land där en stor politisk falang den vänstra uppenbarligen tycker det är relativt oproblematiskt att mängder av deras sympatisörer tycker det är ok att använd våld för att trumfa igenom sina politiska åsikter. Vänstern har och har alltid haft en fundamental oförmåga att se sitt eget demokratiska underskott. Det är jävligt skrämmande med den makt ni har.
Inlägg #66: Postat: 2002-04-13 19:43:00
Mc G
Erik: läs Ali:s artikel.

För övrigt är diskussionen om propagande absurd. Att tro att det finns något som helst som kan kallas "objektivt" när det gäller denna typen ut av frågor är absurt. Självklart tar polistidningen upp saker ur deras perspektiv, och vice versa.
Inlägg #67: Postat: 2002-04-14 00:01:00
fridolin
jag ser som upplösningar av en mängd fredliga demonstranter som trackasserier. Stormning av Schillerska för att leta efter en tysk terrorist som inte fanns. Trycka ner oskyldiga ungdomar på marken och förnedra dem med ord som inte bör komma från polisens ord. om polisen kan börja agera rationellt så kanske vänsterfalangen en dag också kan göra det när förtroendet byggts upp på nytt, men det kommer tyvärr ta mycket lång tid efter denna händelse.
Inlägg #68: Postat: 2002-04-14 00:13:00
tobias
erik: ingen seriös vänsterpolitisk engerad person är för våld, det är just därför de motsätter sig polisens agerande, trots att det Hannes gjorde var fel. Även om jag själv tycker det är mest föraktfullt och idioti att kalla det ett dråpförsök. Inlägg nr 67 är också skrivet av mig tobias, men klantade mig och skrev namnet på personen inlägget var riktat till, sorry
Inlägg #69: Postat: 2002-04-14 14:07:00
Martin
Svar 16 här innehåller den roligaste felskrivningen jag sett på mycket länge...
Inlägg #70: Postat: 2002-04-14 14:51:00
Erik
Mc G:Jag har läst Alis artikel, där framstår det mest som att våld är otaktiskt eftersom det ger oss elaka höger människor rätt vilket i sig förståss är värre en skallfrakturer på poliser och odemokratiska organisationer som afas våldsanvändande.
Inlägg #71: Postat: 2002-04-14 14:53:00
Erik
tobias:Ingen seriös vänsterpolitiker är för våld eftersom det ännu tack och lov är omöjligt att verka seriöst politiskt om man är det, men se i tangentens riktning, ju mer förespråkare som hannes som kommer och ju hårdare alla i vänstern blundar för det ANSVAR man har ju värre kommer det att bli.
Inlägg #72: Postat: 2002-04-14 16:07:00
tobias
erik: där pressades ytterligare fördomar fram. du får det att låta som om alla till vänster om s är för våld, men vågar inte använda det för att det inte är tillåtet idag. det är ju rent nonsens. om du tänker som du gör så är jag inte alls förvånad över att du är emot allt som har med vänstern att göra, det skulle jag med vara. men nu är det ju inte så och jag önskar att folk till höger om s kunde sluta generalisera och tänka mer realistiskt.
Inlägg #73: Postat: 2002-04-14 16:33:00
tobias
Att det sen finns några som tar till våld inom vänsterrörelser är jävligt trist, men samtidigt inte så konstigt med de absurda växande klyftorna i samhället som får allt fler att leva en hårsmån från ett liv på gatan. Det första man tänker på då för att förändra det kritiska tillståndet är att vänta 4 år. det bästa sättet att förhindra att något sådant här uppkommer igen är att minska klyftorna i samhället tror jag, annars har vi snart en ny verision av stockholms blodbad är jag rädd.
Inlägg #74: Postat: 2002-04-15 08:44:00
Erik
Men se på vänsterns trackrecord då! Det är inte precis ovanligt att man tar till våld. Se på Italien där mördar vänstern fortfarande. Se på er egen argumentering, att ha lagar och tröga konstitutioner ses som om man minskar "folkmakten", våldet i göteborg är något som man pliktskyldigast ska ta avstånd ifrån för att sedan med förnyad kraft attackera polisen, politikerna, medierna och alla andra som verkar vara den stora anledningen till att de urartar.
Inlägg #75: Postat: 2002-04-15 08:45:00
Erik
Se på kommentarforumena här, det är bara vänstern som fysiskt hotar andra. Det är bara ni som är så övertygade om att ni har rätt och är goda att ni kan skriva hatartiklar om hur dumma i huvudet Brittney Spears och Robinsson Emma är. Det är bara ni som verkar tycka att det är viktigare att ta itu med era demokratiskt arbetande motståndare än med människor som med läpparna ansluter er till era ideal och med händerna kastar sten, krossar fönsterrutor och hotar sina motståndare.
Inlägg #76: Postat: 2002-04-15 08:46:00
Erik
Och vad gäller fördomar: inte behöver alla till vänster om s vara för våld. Det räcker gott med att de tycker att det är viktigare att kritisera polis, media, "nyliberaler" och alla andra demokratiska aktörer INNAN de pliktskyldigast och med ett stort MEN påhakat kritiserar de som använder våld. Fortsätter den demokratiska vänstern på det sättet finns det fan INGET som stoppar den odemokratiska.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...