Du är stolt över dråpförsök Hannes

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2002-04-10 16:57:00
Kalle
Mio, rädda livet på en kollega som ligger medvetslös med skallen spräckt kan väl räknas som att hjälpa en vän eller bekant? Och hade det varit frågan om prickskytte så hade Hannes fått kulan i huvudet istället för i magen. Förresten så svarade du inte på min fråga.
Inlägg #22: Postat: 2002-04-10 16:59:00
prime
och Mio skall snacka om "allvetare" ....Mio vet ju tydligen att jag inte befann mig på plats när skotten föll... kan meddela dig att du har fel fel och återigen fel...
Inlägg #23: Postat: 2002-04-10 17:02:00
Mio
Jaså, då kanske du vill vara vänlig att tala om ditt namn riktiga namn "prime"? Dessutom vill jag läsa ditt vittnesmål, så jag väntar på en artikel från dig jag debatterar den, när den kommer
Inlägg #24: Postat: 2002-04-10 17:06:00
Mio
Kalle: Då ska jag svara på den. En död stenad kvinna kan förvisso inte höras, varken av domstol eller förundersökare. Hon har nämligen halva sin lekamen i en grop för att inte kunna röra sig och torson ovanför. Ett femtiotal människor står runt henne och slungar stenar tills hon är död. Kan gå fort, kan ta en halv dag. Att jämföra det med stenen slog av hjälmen på polismannen är ganska hjärtlöst i dom stenade kvinnornas nam
Inlägg #25: Postat: 2002-04-10 17:07:00
Kalle
Vad skulle de ha gjort då? "Äh fan, han bara vilar sig lite! Han vaknar nog snart, kom så går vi och fikar så länge!"
Inlägg #26: Postat: 2002-04-10 17:10:00
prime
ah... intressant. varför måste jag skriva en artikel i ämnet för att min röst skall gälla vågar du inte debattera med folk som inte skriver artiklar? dessutom är det så att alla som befann sig i direkt anslutning till platsen inte blivit förhörda men kan ändå ha befunnit sig på plats.. och förresten, varför visar du inte ditt eget namn själv?
Inlägg #27: Postat: 2002-04-10 17:12:00
Mio
Korkat Kalle fast har du tur får du en liten applåd av Michael, det är väl den du suktar efter
Inlägg #28: Postat: 2002-04-10 17:14:00
Mio
Mio är ett namn, ett alldeles riktigt ett. Jag vågar debattera med dig, men du debatterar inte när din kommentar är: fel fel fel. Då är det ingen debatt längre.
Inlägg #29: Postat: 2002-04-10 17:20:00
prime
anser att det är lika illa att använda fel fel fel.. som det är att beskylla andra med sarkasmer som "er "allvetare" som inte ens var på plats" så då har jag ju egentligen bara sänkt mig till din nivå... något som man tydligen medvetet borde göra för att nå fram.
Inlägg #30: Postat: 2002-04-10 17:29:00
tjing
michael lundahl: har du en snut farsa eller...?
Inlägg #31: Postat: 2002-04-10 18:11:00
Fridolin
tobias:
Löjligt argument!
Westberg sköts framifrån och vände sig därefter för att gå därifrån i en närmast reflexmässig handling. Han kom ju inte så långt innan krafterna runnit ur honom bokstavligen.
Inlägg #32: Postat: 2002-04-10 18:14:00
Fridolin
Mio
Du tillför ju inte heller debatten särskilt mycket ny luft. Det är klart att det handlade om att skydda en försvarslös kompis när Westberg sköts. Westberg upplevdes som ett hot. Varningsskott hade skjutits.
Inlägg #33: Postat: 2002-04-10 18:29:00
Jonn
Fridolin, hela debatten stupar på just den punkten. Hur kan en 19-årig kille uppfattas som livshotande mot en förvisso försvarslös kompis, dock omringad och skyddad av kravallklädd polis som dessutom är beväpnad med skarpladdat? Det är fan absurt att påstå att Westberg kunde uppfattas som ett dödshot. Dessutom backades gruppen av polismän upp av ett halvt regemente kravallklädda poliser.
Inlägg #34: Postat: 2002-04-10 20:28:00
Michael Lundahl
Jonn: Hur Hannes kan uppfattas som livshotande? Därför att 1 Han slungade gatsten. Testa att låta någon gör det mot dig får se hur bra du mår. En träff i huvudet skickar dig till BEGRAVNINSBYRÅN. Eller trodde du det var marschmallows han kastade? 2 Thomas Säfström låg livlös på gatan med blottat huvud. DÄRFÖR var Hannes ett livsfarligt hot.
Inlägg #35: Postat: 2002-04-10 20:40:00
tobias
fridolin: hannes var i stort sett ensam kvar bland en mängd poliser och det andra fåtalet började springa tillbaka när poliserna sköt, vad utgjorde han för hot egentligen? Det vore idiotiskt att ensam försöka dräpa en polis när man är i stort sett omringad av dem, men det är ännu mer idiotiskt att påstå att han verkligen försökte dräpa en polis. det är rent skitsnack som jag tvivlar att ni själva tror på. För övrigt kastade även polisen gatsten tillbaka om ni missat det.
Inlägg #36: Postat: 2002-04-10 20:49:00
tobias
och lite fler bevis på hur bra polisen lyckades lösa situationen: Länk: aftonbladet.se
Inlägg #37: Postat: 2002-04-10 21:49:00
Michael Lundahl
Tobias: Som sagt tobias, låt någon kasta gatsten på dig och se hur bra du mår efter att den tar i huvudet. Vad gäller Aftonbladets artikel så är den totalvinklad eftersom den inte ens NÄMNER de 400! poliser som anmälde att de blivit skadade. Extremt få har blivit åtalade för misshandel riktad mot poliserna. Sätt saker i perspektiv istället för att stirra genom dasspappersrullen.
Inlägg #38: Postat: 2002-04-10 23:33:00
Fridolin
tobias:
De övriga sprang efter varningsskotten, Hannes stod kvar och fortsatte provocera _samt_ kasta stenar. Nästa EN minut gick mellan varningsskott och verkanseld, ändå backade inte Hannes. Polismannen upplevde förmodligen situationen som så hotfull att han helt enkelt sköt.
Inlägg #39: Postat: 2002-04-10 23:35:00
Fridolin
tobias: den gruppen poliser hade ju som så många andra blivit utsatt för de böljande gatuslag som präglade göteborgskravallerna. Om jag inte missminner mig så kom polisförstärkningnen till dem från en riktning utom synhåll i skottögonblicket.
Inlägg #40: Postat: 2002-04-10 23:57:00
tobias
vet inte var du har fått 400 ifrån, jag letade länge på nätet efter den siffran, men hittade andra siffror: Skadade c:a 250 jmfr med c:a 60 skadade poliser varav till sjukhus 62 jmfr med 16 poliser.
Länk: medlem.tripodnet.nu siffrorna finns rätt långt ner i artikel
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...