Inlägg #1: Postat: 2002-04-10 07:02:00
|
Flemens forts |
Varför inte prova på nåt som får folket att ansluta sig till kampen? Använd hjärnan istället för att göra det som fascisterna är bättre på.
Jag menar, huj, du kastade sten på poliser. Tjena. Vilken hjälte. Du är lika modig och beundransvärd som en matador som sticker svärd i ett djur som bara kan handla efter sina instinkter. Ta denna liknelse och fundera på den.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-10 17:15:00
|
Spanska Tangentbordet |
Det var fan den mest vardelosa liknelse jag har hort. De stackars tungt bevapnade poliserna med skoldar och kroppspansar som bara kan handla efter sina instinkter nar de mots av de illvilliga invanarna i landet Sverige. Och da ar de inte ens tomhanta, dom har stenar och pinnar ocksa!! Jag ska fundera pa din liknelse Flemens.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-10 22:51:00
|
Flemens |
Visste väl att det skulle ta skruv. Du får fundera vidare, byt ut tjuren mot samhället. Matadoren blir då luvorna. Matadoren vet precis hur han ska göra för att reta upp tjuren, han vet exakt hur tjuren rör sig när och varför den attackerar, det är därför matadoren lekande lätt lyckas undkomma tjurrusningen, matadoren _vill_ att tjuren ska anfalla, om han inte anfaller -då blir det ingen show. dvs luvorna skulle inte lyckas "bevisa" att vi lever i ett fascistiskt samhälle.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-10 22:57:00
|
Flemens forts |
Som du nu kanske förstår så har det ingen betydelse ifall polisen kommer med jaguartanks eller appachehelikoptrar mot gatstenar.
Kort sagt: Samhället reagerar precis som luvorna förutsatt. Det är en förutsägbar strategi som även polisen använder och i längden blir det bara tråkigt och inga segrar vinns. Hitt på nå nytt säger jag.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-11 09:22:00
|
Flemens |
Hmmm...får man ändra åsikt?
Länk: dn.se
Bin Ladin lyckades med det Baader & Meinhof inte lyckades med. Det skulle vara en Neanderthalisk administration som gick på det. Och eftersom Sverige historiskt sett plagierat USA, så är vi där snart. Trodde faktiskt aldrig att, allvarligt, det skulle ske.
|
|