Jag är stolt över att ha stått i vägen för en kula

Inlägg #1: Postat: 2002-04-09 18:46:00
Thor
Det var så hemskt. Jättemånga fönsterrutor gick sönder.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-09 19:07:00
Per J
Thor skulle säkert vilja vara ägaren till dessa fönsterrutor, och butikerna som fönsterrutorna tillhörde.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-09 20:27:00
Trina
Fönsterrutor är döda ting, en människa höll på att bli det på Vasaplatsen i min hemstad. Jag gör mina personliga prioriteringar, vissa puckon gör sina.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-09 20:44:00
Peter
Trina, många människor riskerade dödas i stenregnet. Många poliser skadades, ett flertal så allvarligt att de har men för livet. EN idiot sköts i buken, en annan i benet och en tredje oskyldig träffades av ett ströskott. Vad gnäller du om?
Inlägg #5: Postat: 2002-04-09 22:22:00
Steff
D.E har fan helt rätt. Stenkastarvänstern är ett gäng för- virrade medelklassungar som klär sig i "kapitalistsvinens" kläder, bor i sjyssta bostäder och sedan propagerar mot sin egen livsstil. Dessutom är de några jävla mesar; använder man potentiellt dödligt våld mot någon får man väl vänta sig det tillbaka. Också några revolutionärer.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-10 01:42:00
Liberal
Trina försöker med en bisarr logik rättfärdiga vandalism med att det handlar om "döda ting". Jag tror dock inte att Trina skulle resonera på samma sätt om någon brände ner hennes hem.
Inlägg #7: Postat: 2002-04-10 03:03:00
Trina
Jag rättfärdigar inte vandalism, jag tycker att det var fel att skövla ner butiker. Men jag prioriterar ändå människoliv framför fönsterrutor. Polisen gjorde inte mycket rätt under toppmötet, inte heller politikerna. Deras beslut ledde till mycket onödigt lidande.
Inlägg #8: Postat: 2002-04-10 09:16:00
D.E
Och inte heller demonstranterna gjorde mycket rätt... so whats your point...
Inlägg #9: Postat: 2002-04-10 19:31:00
Fridolin
Trina:
Polisen prioriterade stt skydda en fallen kollega. I det upplevda hotet tvingades de att ta till den yttersta utvägen vilket för Hannes del resulterade i ett bukskott, respirator och förhoppningsvis en lång rehabilitering.
Det handlade inte om fönsterrutor.
Inlägg #10: Postat: 2002-04-10 19:39:00
militant
ska ja behöva kallas medelklass bara för att ja tillhör den autonoma vänstern? vad i helvete vet du/ni om det?? arbetslös ensamstående morsa är nåt jävla lull-lull? ja känner faktist bara förakt för en sådan enkelspårig argumention hälften av er för.. trodde folk hade förstått att polisen inte är nåra jävla hjältar i det här "spelet"
Inlägg #11: Postat: 2002-04-10 22:41:00
Liberal
Nej, det är förstås de stenkastande hulliganerna som ska höjas till skyarna. De förtryckta snorungarna som förstör produktiva människors skapelser ska ses som de moraliska i det här spelet. Nej, det gäller att behandla snorungar som snorungar ska behandlas.
Inlägg #12: Postat: 2002-04-10 23:10:00
Fridolin
militant:
Och jag kan bara känna ett förakt för den "dialog" du/ni för genom era aktioner. Att kasta sten är något mera enkelspårigt än att i ord försöka föra fram sin ståndpunkt. Men men där intellektet tar slut börjar väl våldet.
Inlägg #13: Postat: 2002-04-10 23:46:00
Jens
Jag kan inte förstå varför det skulle vara fel mera fel att vara engagerad för att man är medelklass? Att engagemanget tar sig ett våldsamt uttryck är knappast knutet till klass. De som skriver här är förvisso engagerade men inser inte att de går i samma fälla som Hannes. Våldet finns även här, i kommentarerna: "Nej, det gäller att behandla snorungar som snorungar ska behandlas."
Inlägg #14: Postat: 2002-06-04 11:42:00
Lisa
Jag är medelklass. Har jag då ingen rätt till åsikter och engagemang? Vill ni inte ha mitt engegemang på grund av min bakgrund? Vad är det för tankar? Kapitalistsvinens kläder? Vad spelar kläder för roll om jag har en sund inställning till livet? Jag förstår inte resonemanget.
Inlägg #15: Postat: 2002-06-04 11:42:00
Lisa 2
Jag förstår inte polisföraktet. Vilka tror ni är poliser???? Vanliga människor nej, jag är inte polis, pappor, brorsor... Inga blodtörstiga bestar. Självklart vanliga människor som inte är helt felfria, speciellt inte under press. Men menar ni verkligen att alla de demonstranter var helt felfria, sjöng om fred på jorden och kastade blommor omkring sig. Vi är alla inte helt felfria människor. Vi borde alla förbättra oss.
Laddar...