Fast i singelhelvetet

Inlägg #1: Postat: 2002-04-08 23:01:00
Dr Shabba
Hörrudu, du verkar tala mest om dig själv. Eller om andra välfungerande människor. Kan garantera dig att det finns många som inte kan fixa "någon" på en kvart och som tusen gånger skulle vilja ha en "någon" än sin ensamhet. Starka, välfungerande människor verkar aldrig kunna förstå dem med verkliga relationsproblem. Det går inte att vara lycklig som singel om man inte känner att man valt det helt själv som ett av många alternativ. Det finns många som inte har de andra alternativen. Tyvärr.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-09 09:19:00
Anna Li
Om vem som helst är bättre än ingen så räcker det ju att det finns två som tycker så för att de ska få ihop det. Förmodligen blir inte relationen särskilt bra men en relation blir det. Även om man vet att man är ensam för att man har krav och det har alla tror jag så är det ändå inte en självvald ensamhet om man hellre skulle vilja träffa drömprinsen omedelbart. Om detta är vi helt överens.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-09 11:23:00
Daniel
Det största problemet är att vi har byggt upp ett samhälle där det förutsätts oftast iaf att det är killarna som ska vara aktiva och ta initiativ när det gäller "raggningsförfarandet", och tjejerna ska ha en mer passiv roll. Problemet är då när det kommer till de blygare, mer tillbakadragna killarna som inte vågar/vill ta denna aktiva roll. Kanske av rädsla för att bli nobbad eller liknande.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-09 16:49:00
Jörgen G
Anna, ditt resonemang låter bra, men det funkar inte i praktiken! Problem 1: Hur kan man identifiera en person man möter som "en som tar vem som helst"? 2. Väldigt få skulle väl vilja vara ihop med någon som klart uttryckte "Jag är bara ihop med dig för att jag inte kan få någon annan"?
Inlägg #5: Postat: 2002-04-09 21:02:00
Anna Li
1. det kan man inte
2 vem har sagt att man ska säga det- man kanske inte ens vet om det själv.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-09 21:04:00
Anna Li
Daniel - de blyga killarna får nog sitt också - fast de kanske inte väljer själva i lika stor utsträckning. Sedan så tar ju tjejer en jäkla massa initiativ även när många killar tror att de är passiva. Ser till att vara på rätt ställe, med rätt kamrater osv osv. Många tjejer är dessutom tuffare än så.
Inlägg #7: Postat: 2002-04-10 00:19:00
psykiatern
AnnaLi - du har fel. Tyvärr finns det många blyga killar som "inte får sitt". Och ofta är de blyga just eftersom de värderar kvinnor och kärlek så högt. De sätter dem på piedestal. Det är världens gruvliga cynism. Det finns ingen plats för de blyga i dag, man "ska" vara framåt. Jag förstår inte riktigt din värld - har du aldrig träffat ensamma människor?
Inlägg #8: Postat: 2002-04-10 14:00:00
Anna Li
"du tycker fel" är en rätt komisk inledning om man vill ha en dialog. Har jag träffat ensamma människor? På det kan man svara alltifrån "jag har själv varit ensam" till "Nej för när jag träffade dem var de inte längre ensamma". Såklart att jag har enligt mig hur skulle man kunna undgå det?
Inlägg #9: Postat: 2002-04-10 21:07:00
Psykiatern
Anna Li - förlåt ordvalet, det var klumpigt, men jag tyckte det lät så konstigt med generaliseringen att "blyga killar nog också får sitt". Om du tycker så måste du helt ha missat ett mycket vanligt problem.
Inlägg #10: Postat: 2002-04-11 10:05:00
jag
Nej , blyga killar får nog inte alltid sitt men däremot kan man väl försöka jobba med sin blyghet, våga ta kontakt, det finns inget annat sätt. Att sitta hemma på kammaren går inte, prinsessan kommer inte och ringer på dörren det gör ju inte heller prinsen. Blyga killar har det tuffare än blyga tjejer, så är det.
Inlägg #11: Postat: 2002-04-11 14:06:00
David
Det finns massor av folk som inte får ihop det blyga eller inte fast dom inte är speciellt kräsna. Det är oftast folk som redan är i ett parförhållande som säger att det är så lätt att hitta nån. Folk som i princip aldrig varit singel är värst såna som alltid hittar en ny efter ett par veckor.
Laddar...