Förvrängda könsroller

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-04-12 13:34:00
elin
jörgen: barnen följde med modern.
som sagt var, kent, så föreslår jag att du läser på lite mer: inte bara om det som har varit utan det som faktiskt är. ett matriarkat är ett samhälle där kvinnor har makten och värderas högst. det finns inte och har aldrig funnits ett sådant samhälle.
Inlägg #22: Postat: 2002-04-12 15:48:00
Kent Davidsson svar på 21
Man kan ju alltid hävda att den som inte delar ens uppfattning skall "läsa på". Det är notoriskt här på sourze. Jag är mer benägen att använda logik applicerad på fakta, som förvisso kan vara lästa ngnstans. Jag kan inte se att vårt samhälle skulle vara patriarkalt i större utsträckning än matriarkalt.
Inlägg #23: Postat: 2002-04-14 16:13:00
elin
jag är inte den som försöker bortförklara ting. att säga "läs på" utan någon grund förutom att jag bara måste ha rätt anser jag vara ovärdig min ambition. surfa inte bara på dina personliga erfarenheter, någon som säger att vårt samhälle knappast är mer patriarkaliskt än matriarkaliskt kan knappast vara medveten om den sociala orättvisa som pågår precis nu. läs "kvinnan i sin helhet". det är en början. jag håller inte med om allt germaine greer säger, men det mesta är jävligt bra.
Inlägg #24: Postat: 2002-04-15 11:08:00
Kent Davidsson svar på 23
Det är sant att jag inte är medveten om någon social orättvisa såsom du talar om den. Den måste vara väl dold om det är så att jag måste läsa en bok för att se den.
Inlägg #25: Postat: 2002-04-15 14:36:00
elin
dold till en stor del men knappast lättviktig för det. jag rekommenderar boken.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...