|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-03 11:44:00
|
|
gustav almestad |
man ska fan inte alls behöva ta vad som helst bara för att man är känd! dessutom var det inte bara hennes kändisskap som försatte henne i denna situation, utan framför allt den bimbostämpel hon fått. det skulle alltså aldrig hänt med de flesta andra robinson-kändisarna, som till exempel Jan eller den där vildmarksjeppen vad fan han nu hette..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-03 11:44:00
|
|
gustav almestad |
man ska fan inte alls behöva ta vad som helst bara för att man är känd! dessutom var det inte bara hennes kändisskap som försatte henne i denna situation, utan framför allt den bimbostämpel hon fått. det skulle alltså aldrig hänt med de flesta andra robinson-kändisarna, som till exempel Jan eller den där vildmarksjeppen vad fan han nu hette..
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-04 11:11:00
|
|
Marcus J |
Var gränsen går för hur elak man får vara är inte lätt att säga. Programmet utmanar iaf den gränsen, personligen tycker jag att det var ok. Hon var ju ganska delaktig, man får nästan förmoda att de antagit att hon skulle reagera förr eller senare ändå. Det blev grymt när hon aldrig fattade och försökte hänga med. Resten av svaret varför de inte valde Jan säger sig väl självt. Han skulle inte kommit och om han hade kommit hade det inte varit kul i fem sekunder.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-04 12:06:00
|
|
gustav almestad |
grejen är det att själva antagandet att hon är "dum i huvudet" är problemet med hela historien. naturligtvis skulle de inte frågat Jan pga detta, men det enda som egentligen säger att han skulle klarat sig bättre OM det varit han, är ditt och deras antagande om att han inte är en bimbo, medan Emma är det.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-12 00:12:00
|
|
petra |
Jag tycker att dagens 11/4 debattartikel i Aftonbladet av upphovsmakarna till serien stämde bra övrens med hur JAG uppfattade inslaget. Emma ÄR en maktfaktor i vårt samhälle. Hon personifierar vad många unga idag vill, eller ser som enda utvägen kändisskapet. Under större delen av intervjun så fanns det massor med chanser för Emma att avslöja dem! Igen och igen och igen. Emma är inget offer. Andra makthavare får tåla att bli ställda mot väggen, det borde inte vara annorlunda för Emma.
|
| |