Jag kan också spika!

Inlägg #1: Postat: 2002-04-02 18:34:00
Sanna Parkell
Skulle inte tro det va´! Rätt man på rätt plats håller jag med om, är bara lite ledsen över att jag själv så ofta väljer den enklaste vägen. Jag kan ju också.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-04 00:10:00
sus
Vadå "jag kan ju också"? Spika kan väl vem som helst! Svårare är det att uppfostra barn, laga mat planera ett helt hushåll, laga och sköta kläder etc. Se inte ner på kvinnosysslor!
Inlägg #3: Postat: 2002-04-04 11:58:00
Sanna Parkell
Jag anser att det inte finns speciella kvinno- eller manssysslor, alla kan göra allt. Utom att mannen inte kan föda barn, förstås. Självklart är alla sysslor lika mycket värda, oavsett vem som gör dem.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-05 12:26:00
sus
Då förstår jag inte ditt problem. Då borde det kvitta om du spikar eller lagar mat. Föresten, har du inte tänkt på att ni kunde budat in din pappa att sköta ert hushåll medan ni sysselsatte er med gipsskivorna.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-06 11:32:00
Sanna Parkell
Jag gjorde en reflektion över hur jag har förändrats som människa, så att säga fastnat i ett mönster. Men det är inget problem, jag har en mycket jämlik man. Pappa hade nog inte kommit om det hade gällt hushållet, hantverk är mer hans grej. Men det var en bra idé.
Laddar...