Är kristallnatten på väg igen?

Inlägg #1: Postat: 2002-04-01 22:17:00
Hans-Lennart
Läs igen!!! Är det inte rasism det som sker i Ramallah. Allt jag säjer är att våld föder våld, det löser inget. Jag tror inte en palestinier i Frankrike gör skillnad på judar i Israel eller Frankrike. Det är fortfarande hans släktingar som är statslösa i Israel och av Israel ockuperade områden.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-01 22:52:00
Donken
Men vad i helvete har en jude i Frankrike att göra med vad som händer i Israel? Är alltså min judiske kompis i Uppsala också skyldig till vad som händer i ett land han aldrig varit i, och där han inte känner någon? Att generalisera på det där sättet: DET är ett frö till ondska!
Inlägg #3: Postat: 2002-04-01 22:59:00
Donken
Och du: det finns absolut inget belägg för att påstå att Israelerna angriper Palestinierna p g a rasism. Det råder en otrolig begreppsförvirring kring begreppet "rasism". Men det råder inget tvivel kring att det är rasism att angripa en fransk medborgare med motiveringen att han är jude och ska stå till svars för vad staten Israel beslutar sig för att göra. DET är rasism. Tänk efter innan du skriver, eller är du en simpel liten rasist kanske...?
Inlägg #4: Postat: 2002-04-01 23:08:00
Hans-Lennart
Hej Donken!
Jag förstår att Du känner till hela problematiken i Israel. Om någon särbehandlar mig för att jag är jude så är det rasism, om någon särbehandlar mig för att jag är arab så är det rasism. Det är nog snarare du som är rasist, och ingen simpel sådan...
Inlägg #5: Postat: 2002-04-01 23:18:00
Donken
Det förekommer förmodligen rasism mot palestinierna, och tvärt om, men det är inte det faktum att palestinierna är av en annan ras som gör att Israelerna angriper dem.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-01 23:19:00
Donken
Hej själv förresten... Och god natt!
Inlägg #7: Postat: 2002-04-01 23:22:00
Hans-Lennart
Hej Donken, Sov gott!!!
Laddar...