Inlägg #1: Postat: 2002-03-30 15:49:00
|
Abel |
Visst kan det hända - men det Philip beskriver kan mycket väl hända även om droger inte är inblandat. Jag anser att Philips fall är ett av många tecken på att vi är i desperat behov av att förmedla saklig information om droger. Därmed skulle risken för att sådana situationer inträffar drastiskt minska.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-31 19:32:00
|
Mattias |
Då borde du rent konsekvent aldrig dricka alkohol heller, eftersom man "kan" bli alkoholförgiftad.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-01 11:57:00
|
abraham |
Joakim:Duhar missförstått. Det finns ingen "komponent" i thc:t som förmedlar ångest eller skickar dig till en psykmottagning, den "komponenten" bidrar peronen i fråga med själv. Örten är oskyldig.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-01 14:18:00
|
Joakim |
Men bästa abraham. Det spelar väl ingen roll om den finns i drogen eller ej, snälla du. Om möjligheten finns att jag har en psykisk sjukdom liggande latent i kroppen så bör jag ju rimligtvis undvika allt som kan utlösa den, om det så råkar vara Ramlösa.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-01 15:46:00
|
Nicolas |
Joakim: Ja har man anlag för sånt här så kan vilken psykisk stark upplevelse som helst utlösa en sån upplevelse. Det är dock fel att smutskasta cannabis för något som vad som helst skulle ha kunnat utlösa. Altlså att kriminalisera cannabis och straffa dess brukare är fel. Eftersom att felet inte ligger hos drogen, det ligger i psyket. En sån här händelse kan även undvikas med förberedelser och s.k. Set & Setting. Alltså mer saklig information åt svenska folket! sluta upp med skärckpropagandan!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-02 11:24:00
|
Abraham |
Det är bra Joakim! Förbjud ramlösa.Om du mår dåligt av ramlösa ska du naturligtvis undvika att dricka det, men varför ska inte jag få släcka törsten med en härlig burk ramlösa! Du förstod nog min poäng...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-02 13:42:00
|
Abel |
Förbjuda ramlösa? Varför då? Det låter ju lika dumt som att behålla förbudet mot narkotika..
|
|