|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-30 15:24:00
|
|
Christian Newbeach |
De flesta i Sverige har hört talas om sk "haschpsykoser". Men skulle du fråga någon från något land som inte fört krig mot droger skulle de säkert inte veta vad du talar om eftersom dessa psykoser inte existerar i något annat land än i sverige. Dessa har uppkommit endast i ett syfte nämligen för att skrämmas. Eftersom du säkert tycker att det låter konstigt så ber jag dig att söka lite om ämnet på internet så kanske du kan en glimt av sanningen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-02 11:19:00
|
|
giraffen |
Jag jobbar inom narkomanvården, efter att ha läst ditt svar tror jag snarare att det är du som bör söka ytterligare information. Efter du gjort det kan vi kanske diskutera vidare...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-02 12:41:00
|
|
Tommie Nygren |
Ja, jag har hört talas om haschpsykoser. Det som Christian skriver är dock sant, att det just i Sverige är etablerad sanning men i andra länder nämns i förbigående. Väldigt irriterande, svårt att veta vem som talar "sanning" i frågan. Oavsett: riskerna är inte större / mindre än med alkohol även om haschpsykoser är en realitet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-02 12:43:00
|
|
Tommie Nygren |
Sen tycker jag inte att du, som så många i den här debatten, ska mästra dig. Om du har fakta, egna upplevelser kring haschpsykoser så bör du dela med dem, istället för att avfärda oss som vill debattera. Du säger det inte, men jag tror du var rätt sugen på att skriva "haschtomtar" i din text. Lägg ner den grejen och presentera det du vet. Jag vill höra det. Jag vill ha alla intryck, inte bara de som tycker som jag.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-09 22:52:00
|
|
slick |
Jag frågade en kille från canada där dom ser ciggaretter som att äta råttgift om dom upplevt någon haschpsykos. Det enda han kunde säga var. "aha, you meen that swedish propaganda crap the politicians try to get swedish people to believe". Och att han personligen eller någon utav hans kompisar upplevt något sånt. Därimot hade han hemska upplevelser utav alkohol. Och det är inte bara personliga effekter, utan att folk är aggresiva med mera.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-17 19:46:00
|
|
Frederik |
...same is valid for here the Netherlands, by the way. No-one - read my lips: no-one - here knew what I was talking about when I mentioned them. First time I heard about them was by the way also in Sweden.
|
| |