Effekten av rökat blev en mardröm

Inlägg #1: Postat: 2002-03-29 17:40:00
Liza!
Precis! Fy fan ni gör mig så less.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-29 19:15:00
JanneKnark
Liza! :>
Tack gumman, det är ömsesidigt.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-29 20:19:00
JanneKnark
Bertram, Liza! :>
Jag gillar verkligen era fascistiska tendenser.. brukar ni också säga:
Kära negrer i forumet om ni skulle bemöta svarta människors argument på rasism ? Här buntar vi gärna ihop människor och nedvärderar dem.. uselt av er.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-29 21:10:00
Abel
Förbudspolitiken saknar preventiv effekt. Samtidigt marginaliserar den tunga missbrukare och har lett till att vi idag har den högsta dödligheten bland tunga missbrukare i Europa. Så kom fan inte och påstå att vi "liberaler" som kritiserar den förda politiken är osolidariska. De enda som brister i sin solidaritet är de som saknar empati för de som dör ute på våra gator och förespråkar ytterligare "hårda tag".
Inlägg #5: Postat: 2002-03-30 11:08:00
Abraham
Att du jämför pedofili med att bruka en drog är fruktansvärt! Det är just den människosynen som slår ut människor och gör så att de hamnar i misär. Det förakt som du ger uttryck för är fruktlös och kommer aldrig att bidra med att problemen får en lösning, snarare förvärra det.
Inlägg #6: Postat: 2002-03-30 12:59:00
Johan
BertramLizza: ni äcklar mig. "knulla barn", hur i helvetes jävlar kom ni/du på den jämförelsen??! vi pratar om att röka marijuana, bland annat.
Inlägg #7: Postat: 2002-03-30 17:59:00
Sebastian
Vi kära liberaler resonerar som följer;
Som människa har du rätt till din kropp. DU gör vad DU vill med din kropp. JAG gör vad JAG vill med min. JAG kan INTE göra vad JAG vill med DIN kropp. DU kan INTE göra vad DU vill med min kropp.
Om du väljer att skära dig i armen, knarka eller runka är det upp till dig! Så länge du inte använder tvång mot någon annan så spelar det ingen roll vad du gör.
Antingen har människan rätt till sin kropp eller inte.
Inlägg #8: Postat: 2002-03-30 20:04:00
tobias
om det är någon som är osolidarisk så är det förbudsivrarna. själv är jag helt säker på att en drogliberalisering skulle rädda liv. en regeringsman i danmark som arbetade med narkotikafrågor räknade med att man kunde rädda 200 liv genom att få en kontrollerad marknad och kontroll över innehåll i narkotikan bl.a. det är oftast narkotikapolitiken som dödar människor, inte drogerna i sig. tyvärr.
Inlägg #9: Postat: 2002-04-01 16:05:00
Nicolas
Äh jag är absolut inte liberal, jag är trotskist, men även jag inser ndvändigheten med en avkriminalisering. Som marxist så ser jag ju vilket fötryck kriminaliseringen leder till. Ungdomar som itne har nåt stöd av staten straffas när dom hittar nåt att göra, alltså att röka på. Om staten vill ställa krav på sina medborgare måste dom ge förutsättningarna för att kraven ska kunna uppfyllas, vad finns det för alternativ i förorterna? det finns ju inga fritidssysslor för ungdomar.
Inlägg #10: Postat: 2002-04-01 16:05:00
nicolas
Dessutom så leder en avkriminalisering till större kontroll, alltså substanserna är renare. För vare sig den svenska staten vill eller inte, så kommer folk att bruka sig utav droger. Det är ren idioti att tro nåt annat. SPECIELLT som samhället ser ut idag. Ojojo.. det finns så otroligt mycket som talar för en legalisering, ser man på det objektivt, så är legalisering en självklarhet.
Inlägg #11: Postat: 2002-04-02 16:56:00
SHQ
Tobias: ....snyft. Vänstern och deras kontrollerade marknader...så vackert så man gråter.
Inlägg #12: Postat: 2002-04-06 10:24:00
slick
Förbudsdrivarna är fan vidriga. Om jag vill bruka cannabis hemma i min soffa, vem fan ska få bestämma att jag inte ska få göra det?! det är ju fan sjukt!!!!
Laddar...