|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-28 11:28:00
|
|
David |
ja så är det naturligtvis. öh
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-28 11:53:00
|
|
Tommie Nygren |
Maken till svammel har jag sällan sett... Slutsatser om varför man börjar "droga" ner sig som slår det mesta. Jag orkar inte ens kommentera. Alltså, ja, det vore nog bra att ha ett narkotikafritt samhälle. Kan man nå dit med lagstiftning? Nej. Med ett högre ideal? Ja.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-28 12:02:00
|
|
charly |
Kan bara dra en snabb parallell till holland & frankrike som kan hantera spriten. Det kan inte vi i sverige.. vi super skallen av oss varje helg fastän det bara finns på 1 ställe.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-28 12:32:00
|
|
Olof Öberg |
1996 var det 33 narkotikarelaterade dödsfall i Holland medan det i Sverige var 250. Holland har en folkmängd på 15 miljoner och Sverige 9 miljoner. Holland har en liberal narkotikapolitik och Sverige en repressiv. Men det är klart svenssonstrutsarna bryr sig inte om några jävla pundare huvudsaken är att staten fixar så att vi inte behöver se dem. Sex månaders LVM och sen en överdos - problemet löst.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-28 14:00:00
|
|
Hanna |
"Om det skulle hända här, kommer hela befolkningen att dö ut."
Snacka om att ha höga tankar om det svenska folket. Jag mår illa..
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-28 15:30:00
|
|
JSK |
Var detta ironiskt? Du verkar iallafall ha blandat ihop det mesta och sedan gjort fantiserat ihop ett paradis i Svedala och ett helvete i Holland!? se Olofs svar. Sedan tar du upp USA som ju leder världens "War on Drugs" och har enorma problem med missbruk och överfulla fängelser. Vakna ur din dröm och öppna ögonen och sinnet!!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-28 18:21:00
|
|
Abel |
Hårdare tag mot knarket? Det är precis vad vi har gjort i drygt två decennier. Denna politik har misslyckats på alla punkter. Den saknar preventiv verkan. Som ett resultat har vi idag den högsta dödligheten bland tunga missbrukare i EU. Rätt väg att gå?.. tror inte det.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-30 15:48:00
|
|
Max Gustafsson |
Tyvärr, du är helt fel ute.
Tror du verkligen att fler människor testar narkotika för att det blir lagligt, det kommer snarare att bli tvärtom.
Har du aldrig hört att om man vill göra någonting populärt, så behöver man bara förbjuda det?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-30 21:16:00
|
|
Sebastian |
He he! Tjejen som "bevisat" att jorden går under pga. dödsstraff har gjort det igen!
Keep up the good work! Nu när varken Monty Python eller Varan-TV går på tv längre så är du ljuset i mörkret...
Maken till irrationell härledning har jag aldrig sett tidigare!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-04-02 21:02:00
|
|
Anders |
Se där, äntligen en legaliseringsmotståndare som framför välgrundade, nyanserade argument baserade på fakta, är ordentligt påläst och har mycket att tillföra debatten..... Eller hur var det nu igen? Skämt åsido: bland de sämsta debattexter jag någonsin läst.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-05-05 02:55:00
|
|
Petter |
Vet inte om jag ska skratta eller gråta, det finns ju knappt en mening i texten som saknar ett helt irrationellt resonemang.
Ditt imaginära Holland får föga effekt då deras politik i princip varit densamma i över 50 år. Deras poltik, "the dutch experiment", började på pappret för 30 år sedan, men i praktiken har repressalier för narkotikamissbruk aldrig varit något Holland använt sej av.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-10-11 06:20:00
|
|
Hanna420 |
Det här är ett skämt va? Någon som gör en parodi på en förbudsivrare med en löjligt svartvit världsbild? Som sådan är det mycket träffsäkert.
Skulle detta dock mot förmodan vara ett försök till ett seriöst inlägg i debatten så är det verkligen det mest insnöade och korkade jag läst på länge.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-11-03 11:11:00
|
|
Maguz |
Vilket slöseri av pengar, 200kr rakt ner i sjön. Kunde du inte köpt hasch för dem istället, för du lever ju uppenbarligen inte i samma värld som resten av oss?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-02-13 18:44:00
|
|
guRa |
Välkommen till Sverige! Äckliga jävla svenssons som tuggar, sväljer och spyr upp all skrämsel- och skitpropaganda som Staten tvångsmatat dem med.
Mår illa....fy fan vad äckliga människor Sverige består utav.
GÅ RAKT I LEDET OCH IFRÅGASÄTT INGENTING!! Heil Hitler och God Jul för fan!
|
| |