|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-28 02:16:00
|
|
Runar |
Visst, gärna för mig. Att det finns dumskallar läs kanske sossar som vill fixa en massa saker åt mig tackar jag givetvis inte nej till. Det är viktigt bara att lyssna ordentligt på vad de säger och sedan planera sitt liv efter det. I ett samhälle med stor offentlig sektor gäller det förstås att få ut mer än vad man betalar in om man ska bli en vinnare. forts...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-28 02:21:00
|
|
Runar |
A-kassa är en bra uppfinning tycker jag. Det gör att man kan jobba under en kortare tid och sedan när man blir uppsagd får man pengar i alla fall. På så sätt kan man jobba några månader hit och dit och sedan ha semester under resten av året. Man behöver inte betala så mycket skatt då heller eftersom skatteskalan är progressiv och det är fördelaktigt med en låg inkomst. forts...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-28 02:28:00
|
|
Runar |
Egentligen är detta ett orättvist system. Vissa måste betala in en massa pengar som andra sedan får ut. Hur "rättar man till" ett sådant system om man tycker att det behövs? Jo, de som är nettoinbetalare ställer om sina liv och blir nettobidragstagare istället. Då brakar systemet ihop. forts...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-28 02:30:00
|
|
Runar |
Det finns alltså två alternativ. "Man" är sosse och tycker att dagens orättvisa system är bra. Då finns ju ingen anledning att klaga på mig eller hur? "Man" kan också vara motståndare till dagens system och då hjälper ju jag till att motarbeta det så då är jag en förebild eller hur? Oavsett vad man tycker går det inte att kritisera mig. Och jag tjänar på det dessutom!
|
| |