Inlägg #1: Postat: 2002-03-27 23:14:00
|
Elin |
Det handlar inte om respektlöshet. Det handlar om att visa att jag är konsekvent vad det gäller mitt tyckande om droger. Och att bemöta ett av de argument som brukar komma i förväg. Typ så.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-28 01:36:00
|
Tampa Florida |
I rättvisans namn borde du väl aktivt engagera dig för förbud mot alkohol, krossa flaskor och sådant. Du borde även skriva en artikel i samma riktning som ditt huvudinlägg om knark. Det finns ju inga lätta/tunga droger, eller hur var det? Driv gärna lite med missbrukare som hasar fram över förortstorg. Berätta för oss om hur osmarta, ofräscha och icke-kreativa den alkoholdrickande svenska majoriteten är. För alla dina ursprungsargument är ju applicerbara på drogen alkohol, eller ?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-28 02:11:00
|
JSK |
Visst är du konsekvent Elin, men på vilket sätt skulle det bli bättre av att hela alkoholmarknaden blir illegal? Räcker det inte med de problem vi har idag med ca 25 av alkoholmarknaden och 100 av narkotikamarknaden? Visst finns det problem även på de reglerade/legala marknaderna, men de är färre, mindre allvarliga och lättare att lösa.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-28 16:16:00
|
Elin |
Nej. Jag driver inte alls frågan om ett förbud på alkohol. men om man frågar om jag antingen vill tillåta alla droger eller förbjuda alla droger, så vill jag förbjuda. Fast helst skulle jag itne vilja förbjuda heller. Jag önskade att det inte fanns nån efterfrågan. Så naiv är jag. Ungefär 5,5 av all alkohol som konsumeras är "svart" enligt de senaste siffrorna från SORAD. Inte 25.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-31 15:50:00
|
johan |
Elin skrev: "Jag önskade att det inte fanns nån efterfrågan."
Ja, det var ju en fin önskan. Dessvärre kommer den inte att slå in. Någon gång. Någonstans.
Efterfrågan kommer snarare att öka. TROLIGTVIS.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-31 21:03:00
|
Elin. |
Gör det mig dålig på nåt sätt Johan?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-03 16:32:00
|
Abraham |
Varför skulle det vara naivt att inte vilja att det skulle finnas ngn eftergrågan på droger? det är ju bara onödigt. Människor har berusat sig i alla år, du kan inte avgöra vilken vikt bruket av sinnesvidgande droger har haft för våran utveckling, det är tom möjligt att önskan att berusa sig är en viktig del i att vara människa. Varför önska bort ett grundläggande begär?
|
|