Jag är lika smart som Robinson-Emma

Inlägg #1: Postat: 2002-03-26 15:41:00
AMN
okej, jag tror du ska få några avdrag i IQ-poängen här. jag har inte sagt att jag vet någonting, jag har sagt att jag inte vet ett skit. min artikel har rubriken "jag är lika smart som robinson-emma" - vilka kopplingar får du av det? allt det där om argentina och privatiseringarna drog jag bara upp som ett EXEMPEL, just för att jag håller på och skriver ett stort arbete om saken just nu.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-26 18:04:00
Mikael Svensson
Nej, men du borde nog fila lite pè din svenska i sèdana fall. Eftersom du skriver ungefàr fòljande: 1Dina fòràldrar vet ingenting om politik. 2 Du radar upp ett antal exempel dàr du dè menar att om detta vet de inte ett skit om. 3Du fortsàtter sedan med att sàga att du vet mycket mer àn dem, dàrfòr...
---> Normala mànniskor drar du den slutsatsen som jag gjorde ovan. Jag missfòrstèd kanske, men dè var det eftersom din svenska var fòr dèlig.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-27 09:09:00
Henrik
Håller med Mikael. Om du anklagar ngn. för att inte veta ngt. funkar det inte att rabbla exempel om man inte har koll på dem själv.
F.ö. finns det inget hållbart bevis på ngt. samband mellan inflation och arbetslöshet. Det enda "beviset" är den s.k. Philipskurvan, och den är statistiskt motbevisad, eftersom den kan påvisa vilka relationer som helst.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-28 09:56:00
Anders Ivarsson
Men för helvete, har ni ingenting bättre för er än att klanka ner på henne för rätt oväsentliga saker? Poängen med texten var väl ändå att visa att medelsvensson är så pass okunnig att de inte heller borde få rösta enligt "Robinsson-Emma"-resonemanget!?
Laddar...