|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-26 16:17:00
|
|
Hampus |
Könsroller brukar diskuteras under ämnet politik. Ialla fall när det gäller kvinnor. Inlägget försöker beskriva något grovt att män likväl som kvinnor kan vara fast i könsroller som gör dem olyckliga.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-26 17:38:00
|
|
Anna Li |
Jag fattade din artikel precis tvärtom att du ville vara mer som din stereotypa könsroll men inte fick för jämställdhetens skull. Läs gärna min allra första artikel "finns det ngn plats för mjuka killar". Den handlar om manliga könsroller - vore kul att höra vad du tycker.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-26 20:24:00
|
|
Hampus |
Jag läste din artikel. Bra. Jag har själv en dotter på 8 månader som vi försöker fostra hyfsat könsneutralt. Men ibland faller man igenom och klär henne i rosa volangklänningar.
Vi måste ju använda alla de fina små klänningar vi får. Och själv tycker jag hon är så himla söt i en liten fin klänning.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-26 20:29:00
|
|
Hampus |
Problemet är att kvinnornas könsroller räknas som förtryck. Medan mannens könsroller räknas som förmåner. Många män med mig ser det inte på detta vis. Vi lider också av våra könsroller. Det var väl det jag ville ha sagt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-26 22:33:00
|
|
Anna Li |
nej det finns för och nackdelar med allt. Helst vill man ge sina barn tillgång till alla fördelarna utan att få några av nackdelarna. Klä er dotter i rosa volangklänning och låt henne rasa och skita ner sig likväl. Vill hon spela ishockey - låt henne. Vill hon måla naglarna - låt henne.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-27 15:55:00
|
|
Hampus |
Hon ska spela fotboll i IF Trion. Jag och Mormorn är fotbollstokiga och vi längtar redan efter att stå vidsidan och heja. Stackars flicka.
|
| |