Mobbarnas favorithumor

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2002-03-26 13:47:00
Hasselbergarn
Men det är ju så barnprogrammen funkar ju!! De hittar på ställen, ord och händelser. Barn och fantasi och så vidare. Skulle hon frågat "Å va e du för en jävla björn?" om hon kommit till Björnes magasin? Björne kunde ju varit namnet på KuKluxKlans svenska sektionsledare....
Inlägg #22: Postat: 2002-03-26 13:54:00
Niklas J
"Ungdomsprogram" riktar sig väl ändå inte till Björnes publik??? I Treblinka-inslaget frågade "programledaren" exempelvis om hon skulle spela på Dachau-festivalen, om hon föredrog tändsticka framför sva-stika, om hon hört DJ Goebbels, om hon ville spela in film med Leni Riefenstahl. Treblinka-tröjan var utformad som en amerikansk college T-shirt. Det var rätt uppenbart att det skulle vända sig till tonåringar, och då får man nog utgå från att det är verkliga frågor som behandlas.
Inlägg #23: Postat: 2002-03-26 14:11:00
pUs
Hasselberg; Det sjuka är inte hur lite Emma kunde, utan hur hon låtsades ha hört talas om namn efter namn - som hon bevisligen faktiskt inte hade någon aning om. Man KAN ju faktiskt stå upp och erkänna "nej, honom har jag aldrig hört talas om". Ett tips är att SE programmen du ska debattera kring. Att du sen i ren desperation jämför intervjun med Björnes Magasin säger väl lite om hur fel det kan bli utan kött på benen...
Inlägg #24: Postat: 2002-03-26 14:18:00
Hasselbergarn
Jag tänkte precis säga att nu diskuterar vi detaljer som jag´inte vet mer om ön vad du berättar och det är inget att bygga en diskussion på. Men min grundtanke i det hela mot/jämfört med din är väl densamma? Fel blev det ju eftersom någon sa barnprogram och jag godtog det. Hade det känts viktigt för mig att diskutera detaljerna i programmet så hade jag naturligtvis sett det. Viktigt är det inte nu bara det blev så...
Inlägg #25: Postat: 2002-03-26 14:20:00
Hasselbergarn
ofan , såg inte att pUs blanda sig i det hela.... Desperatione hade inget med saken att göra, ska du börja visa fantastisk debatt förmåga nu igen??
Inlägg #26: Postat: 2002-03-26 14:22:00
pUs
Nej - precis, du vet inte mer än vad vi berättar. Se därför programmet du ska debattera kring nästa gång - *innan* pennan börjar blöda. Det blir lite svårt annars.
Inlägg #27: Postat: 2002-03-26 14:26:00
pUs
Hasselberg; Det var bra att desperationen kunde lämnas därhän. Icke desto mindre känner jag inte alls igen intervjun såsom du beskrev den.. även om målet inte var att "måla upp någon" som en bimbo, så lyckades Emma ganska bra med det på egen hand. Man sitter inte och "låtsas" ha hört talas om ditt och datt trots att man inte har det. Då är man inte sig själv..
Inlägg #28: Postat: 2002-03-26 14:27:00
pUs
Pssst! en sak till.. skrivihop.nu. :
Inlägg #29: Postat: 2002-03-26 14:31:00
Niklas J
Hasselbergarn: Jag tycker att det hade en poäng, eftersom du tolkade det som att frågorna inte var "på riktigt". Det framstod dom som i inslaget, och själv tycker jag att utformningen av programmet i detta fall är grymt viktigt för att diskutera. Nu lägger jag av, och konstaterar att debatten varit givande.
Inlägg #30: Postat: 2002-03-26 14:47:00
Olof Öberg
Dachaus "Volkfest" sker varje år i augusti, men varför skulle hon fråga det i en intervju? Ungdomsprogrammen som Voxtop t ex frågar aldrig något av värde och det finns inget av intresse att veta om dem heller utan de är medel för artister att exponera sig - något som är nödvändigt i det yrket. Om journalisten påstår att det han var på denna festival varför skulle hon ifrågasätta det?
Inlägg #31: Postat: 2002-03-26 15:02:00
pUs
Olof; Just det var kanske inte den mest anmärkningsvärda aspekten att ifrågasätta. Emma påstod sig dock ha hört talas om regissören Leni Riefenstahl, samt artisten Dj Goebbels. Den förstnämnde "ger hon en chans", till och med.
Inlägg #32: Postat: 2002-03-26 17:59:00
Olof Öberg
Nu orkar jag inte kolla på skiten igen, men som jag kom ihåg så visste hon inte alls vem DJ Goebbels var utan ville t o m skriva ner namnet för att kolla upp henne. Att hon säger det om L.R. tror jag beror på att hon vill säga någonting mer än "mmm" och "joo" under en suspekt "intervju". Om hon får möjlighet att ge Leni en chans till så tycker jag att hon skall göra det: "Leni, 100, sparkar bak vid Grammy galan"
Inlägg #33: Postat: 2002-03-27 00:23:00
Hasselbergarn
Niklas, jag tycker också att det var kul/intressant. Olof, exakt vad jag menar.pUs, kom med något relevant, jag har klart och tydligt förklarat vad jag tycker och varför. Rättstavning är för lågstadie-elever och viktigpettrar...
Inlägg #34: Postat: 2002-03-27 16:21:00
Jörgen G
pUs, jag har också hört talas om regissören Leni R. Innebär det att de där 2 medicinska sensationerna de kan gå upprätt utan ryggrad! kommer och knackar på min dörr en dag?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...