Robinson-Emma kränker mänskligheten

Inlägg #1: Postat: 2002-03-26 11:35:00
Lasse Franck
Jag bor i Sverige och är över 18.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-26 12:30:00
Lasse Thn
Ja men är du mogen att ha rösträtt? Du tycker uppenbarligen inte att Emma är det trots att hon uppfyller samma kriterier som du...minus människoföraktet.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-01 20:32:00
Jörgen Karlsson
Att försvara Emma med "hon är ju så svag, det är synd om henne" som de flesta i detta forumet gör, är att spotta alla människor i ansiktet som har kämpat och offrat sina liv för att få leva i en demokrati. Demokratin ställer krav på medborgarna men det verkar Thn och andra glömt bort eftersom de inte behövt slåss för den.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-02 09:28:00
Lasse Thn
Du menar att i en demokrati får man kränka okunniga människor? Om man försvarar människor som blir kränkta så spottar man på demokratin...ursäkta att jag inte förstår din logik...
Inlägg #5: Postat: 2002-04-02 21:12:00
Jörgen Karlsson
Såvida Emma inte lider av någon typ av mental störning så är hennes självvalda okunnighet att förakta. Det finns ett antal exempel i historien där diktaturer uppstått p g a massornas okunnighet och lathet. Det ska vara socialt oacceptabelt att vara så ointresserad om sin samtid som Emma gav prov på. Jag hoppas att du förstår nu.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-03 12:21:00
Lasse Thn
Jag förstår vad du säger...men det skulle aldrig falla mej in att hålla med dig i dina åsikter. Du säger att det är OK att förakta och kränka okunniga människor....jag tycker att det är ett svinaktigt beteende...hoppas du förstår mej nu.
Laddar...