Alla som skaffar barn är losers

Inlägg #1: Postat: 2002-03-26 23:20:00
en som diggar tommie
Johan Martinsson, du ska veta att det är frivilligt att läsa. Om inte texten intresserar dig, låt då bli att läsa den! Varför blanda in rasism i detta? Varför skaffar folk barn om det inte är för att föra sina gener vidare? Hur många av de människor som adopterar gör det trots att de kan få egna barn tror du? Jag hoppas att du låter bli att föra dina egna gener vidare. Och du, strunta i att adoptera, jag tror inte att du är/blir någon vidare bra förälder.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-27 10:24:00
Tommie Nygren
Öh, jag måste bara säga att jag inte fattar ett skit om vad johan snackar om. Vakna upp och skärp dig. Jag pratar om attityden i samhället som har rått hittills gentemot folk som skaffar barn, kontra hur jag tycker att det ska vara. Rasism? Vad pratar du om? Idiot.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-27 11:17:00
Johan igen
okej. för det första vill jag be om ursäkt för mitt otrevliga tonläge. jag vet inte vad som flög i mig. verkligen ledsen! jag vet jag inte skulle bli nån bra förälder, så var lugna. jag planerar inte skaffa barn.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-27 11:22:00
Johan ännu en gång
forts. jag tror att jag reagerade lite starkt då jag har upplevt, nu när jag blivit lite äldre, precis den motsatta attityden mot Tommie. dvs om man inte skaffar barn ses man som misantrop/kuf/socialt utslagen/dekadent eller opålitlig. blir lite tröttsamt i längden. det du beskriver upplever nog bara de som skaffar barn tidigt. att man ses som opålitlig annars kan bla. ses av TCOs senaste rapport om lönebildning om ni missade den.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-27 11:32:00
Johan del III
ang sk rasismen. jag menade inte detta bokstavligen, ville väcka lite tankar om vad som ligger bakom barneriet. för individen är beslutet hur OK som helst, det är när politiker uppmanar oss svenskar att skaffa fler barn jag mår lite illa. åldrande befolkning? släpp in lite invandrare då&se till att de får jobb, tom mer ekonomiskt effektivt, kostnader för dagis etc försvinner, om vi kunde lösa diskrimineringsproblemen
det var så jag tänkte. ledsen jag var otrevlig. och Tommie, lycka till.
Laddar...